A közlemény szerint a televíziós csatornák médiaszolgáltatója az év első negyedében a két csatornán összesen tizenkétszer tett közzé túl hangos reklámot vagy műsorelőzetest.
Mint írták, a médiatörvény a nézők védelméért egyértelműen előírja, hogy a reklámok, televíziós vásárlást célzó műsorszámok, műsorelőzetesek, illetve az ezekre vonatkozó figyelemfelhívás hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké.
Tudatták, hogy a helyi közösségi FM90 a vizsgált áprilisi adáshéten a szerződésében vállaltnál kevesebb szöveget, helyi műsorszámot, illetve rövidebb időtartamú hírblokkot sugárzott, valamint túllépte az ismétlések maximális arányát is. Nem teljesítette a közszolgálati műsorszámokkal kapcsolatos vállalását és az erre vonatkozó törvényi minimumkövetelményt sem - tették hozzá.
A médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az összes körülményt figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét - olvasható a közleményben.