4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Baj van ugyanis az utasoldali légzsákokkal. A japán gyár itteni kirendeltségének vezetői az érintett ügyfeleknek postázott levelükben azt ígérik, hozzávetőlegesen másfél óra alatt, díjmentesen elvégzik a szükséges beavatkozást.

A Toyotánál igaznak bizonyult a mondás, hogy a malmok lassan őrölnek. A japán autógyártó óriás több mint másfél évvel ezelőtt, 2020 januárjában jelentette be, hogy világszerte 3,4 millió autót hív vissza a potenciálisan ki nem nyíló légzsákok miatt. A magyarországi Toyota-tulajdonosok azonban csak a napokban kaptak értesítést arról, hogy vigyék be valamelyik hazai márkaszervizbe a kocsijukat, ahol természetesen ingyen elvégzik nekik a szükséges beavatkozást. Ez a Toyota honlapján szereplő tájékoztatás szerint összesen 15 856 járművet érint.

Pedig a bejelentésben még az az ígéret szerepelt, hogy a tulajdonosokat március közepéig értesítik a problémáról. Vagyis szinte napra pontosan addig, amikor az Egészségügyi Világszervezet (WHO) az egyre jobban terjedő koronavírus-járvány miatt globális veszélyhelyzetet hirdetett. Ez tehát nem lehetett oka a jelentős késlekedésnek.

A felfúvóegység szétszakadásakor fémrészecskék válhatnak le. Fotó: depositphotos
A felfúvóegység szétszakadásakor fémrészecskék válhatnak le. Fotó: depositphotos

A visszahívásra azért került sor, mert a japánok a vizsgálataik során megállapították, hogy bizonyos gépkocsik utasoldali légzsákja olyan felfúvóegységgel van felszerelve, amelyekbe nagyobb eséllyel juthat nedvesség az idő múlásával. A körülményektől függően ez egy esetleges ütközés során hajlamossá teheti a felfúvóegységet a szétszakadásra a túlzott belső nyomás miatt. A felfúvóegység szétszakadásakor fémrészecskék válhatnak le, amelyek az utasok sérülését okozhatják.

Érdemes tudni, hogy az első légzsákok a biztonsági övek egyidejű használatával csökkentik a baleseti sérülések kockázatát, vagyis védelmet jelentenek a vezető és az első utas számára – olvasható a Toyota visszahívási kampányának tájékoztatójában. A légzsákban elhelyezkedő felfúvóegység feladata az, hogy szükség esetén gyorsan megtöltse gázzal a légzsákot.

Arról nincs információ, hogy a fenti probléma miatt eddig hány esetben történt sérülés. Sőt, haláleset. Hiszen a 2020 januári bejelentésben még annak a kockázatát is nevesítették, hogy valaki a hibásan kinyíló légzsákok miatt akár az életüket veszítik. 

Ez azért lényeges kérdés, mert számos olyan autó lehet, amely hosszú éveken át úgy volt a forgalomban, hogy megvoltak ezek a problémák, azokkal viszont a tulajdonosaik nem voltak tisztában. A Reuters 2020 januári híre azt feltételezte, hogy a 2011-2019 között gyártott Corolla, a 2012-2018 között gyártott Avalon, a 2013-2018 között gyártott Avalon Hybrid és a 2011-2013 között gyártott Matrix típusok lehetnek érintettek a visszahívási akcióban. Világszerte összesen 3,4 millió négykerekű, melyek közül 2,9 millió az Egyesült Államokban volt akkor forgalomban.

Csakhogy a napokban Magyarországon olyanok is kaptak értesítést, akik autója ennél régebbi, méghozzá jóval, például egy 2004 decemberében gyártott Toyota Corolla gazdája. Meglehet, hogy ezekkel nincs gond, csak a japánok biztos, ami biztos alapon a brit hírügynökség által nevesítettnél szélesebb körnél is cserélik a légzsákfelfúvó egységet. Ennek elvégzéséhez azoknak a magyar Toyota-tulajdonosoknak, akik levélben kaptak értesítést, egyeztetniük kell egy időpontot valamelyik hazai márkaszervizzel, ahol teljesen költségmentesen elvégzik a szükséges beavatkozást. Maga a munkafolyamat hozzávetőlegesen másfél órát vesz igénybe – olvasható az érintett autók gazdáinak írt levélben. Ugyanakkor azt is hozzáteszik, hogy a munka ütemezése miatt előfordulhat, hogy hosszabb időre a szerviz rendelkezésére kell bocsátani a gépkocsit.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!