2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha az Uber legújabb ötlete megvalósul, akkor mire Budapesten is megjelennek az első kocsik, még jobban felkavarhatja a fővárosi személyszállító állóvizet.

Az Uber, amely már eddig is sok borsot tört az európai taxisok orra alá, úgy döntött, hogy még egyet csavar az eddig is sikeres üzleti modelljén és telekocsi opciót kezd el kínálni utasainak. Az egyelőre tesztfázisban lévő, UberPool nevű fejlesztés kézenfekvő lehet egy olyan rendszerben, ahol minden utazási információ egy központba fut bele. Ha valaki hajlandó megosztani a rendelt autót és olyan szerencsés, hogy akad útitársa, máris megosztott költségekkel használhatja a szolgáltatást.

Korábbi cikkünkben már kielemeztük, hogy az európai Uber tarifákat a hazai viszonyok közé átültetve milyen versenyképes lenne a cég szolgáltatása. Kiderült, hogy az átlagfizetések közötti több mint 4-szeres különbség ellenére az Uber tarifái nem ennyivel magasabbak a budapesti taxikban fizetendő díjaknál. Bár arról egyelőre nincsenek információk, hogy átlagosan milyen gyakorisággal akad az ember útitársra, a nagy forgalmú útvonalakon ez bizonyára nem lesz ritka.

Az Uber saját blogján megjelent bejegyzésben egyébként a cég azt állítja, hogy az ő kocsijai amúgyis 40 százalékkal olcsóbbak, mint a hagyományos taxik, amit az UberPool megfejel még 40-nel. Ha elhisszük, hogy Budapesten is hasonló árképzéssel működnének, akkor az 270 forintos alapdíjat, 168-as kilométer és 42-es percdíjat jelentene. Vagyis egy 10 km-es út, amely jelenleg Budapesten – egy forgalom és piros lámpák nélkül elképzelt szituációban - 3250 forint, az az Uberrel 1950, a költségeket felezve pedig 975 forint lenne. Persze az amerikai cégnél létezik az itthoni utasok körében ismeretlen minimális díj, amely a rövidebb utak esetén torzíthatja az itt levezetett számítást.

Saját autóval, 7 literes fogyasztással, 414 forintos benzinárral, 9 forintos értékvesztéssel számolva 10 km megtétele 380 forintba kerül.

Az Uber egyébként egy szociológia kísérletként is tekint a szolgáltatásra. Arra kíváncsiak, hogy a véletlenszerű útitársak vajon beszélgetnek-e egymással, lesz-e bármilyen interakció közöttük.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!