2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az első bevallási és befizetési határidőig mindössze 81 millió forint folyt be az alkotmánybírák által alaposan megszűrt vagyonadó címén a költségvetésbe. Február 25-ig az egyéni vállalkozóknak és az áfaalany magánszemélyeknek kellett benyújtaniuk jövedelemadó-bevallásaikat, ezzel együtt pedig rendezniük kellett esetleges vagyonadó-befizetéseiket is. Az adóalanyok többsége számára május 20. lesz a bevallási határidő.

A hajók esetében az évjárat függvényében a motor teljesítménye vagy a fedélzet mérete után, a repülőgépek esetében szintén az évjárattal korrigálva a tömeg után kell megfizetni az adót, írja a Napi Gazdaság. Az autókat terhelő adó lényegében a gépjárműadó többszörös megfizetését jelenti, 268 lóerős teljesítmény felett ez a gépjárműadó háromszorosának felel meg, 168 lóerő felett kétszeres, 235 felett pedig 2,5-szeres a szorzó. A rendszer kritikusai szerint e módszer szerint a sufnikban gyártott, Trabant motorral felszerelt hajók után az értékükhöz képest irreális összegű adót kell fizetni. Mások viszont épp arra hívják fel a figyelmet, hogy a vitorlások, repülőgépek után sokkal kevesebb adót kell majd fizetni, mint egy nagy teljesítményű autó után, holott vagyonok a vízi és légi járművek fenntartásához szükségesek, nem pedig egy 270 lóerős autóhoz. 

Vagyonadót a nagy értékű autók, vitorlás- vagy motoros hajók és repülőgépek után kell fizetni, miután az Alkotmánybíróság a vagyonadóztatás alapját jelentő ingatlanadót alkotmányellenesnek titulálta. Eredetileg 50 milliárd forint bevételt várt a kormány, ám az ingatlanadó kiesésével ennek csak a töredéke teljesülhet. A csak a vagyontárgyakra vonatkozó bevételekről nem készített külön becslést a kormány, ám valószínűleg az autók után folyhat be némi pénz.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!