2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Észak-Koreának is van autóipara, még ha az igencsak kicsi, kevés a potenciális belföldi vevő, exporttevékenységről pedig nincs is értelme beszélni.

Észak-Korea autógyára Nampo városában található, az ország nyugati partjainál. A Pjongwha Motors, melynek neve koreaiul békét jelent, 1999-ben jött létre a dél-koreai Egyesítő Egyház és az észak-koreai Rjonbong vállalat közreműködésével. Az Egyesítő Egyház alapítója Sun Myung Moon iparmágnás, aki még az egységes Koreában született az északi területeken, később azonban már Dél-Koreában élte életét. 2013-ban teljesen északi tulajdonba adta át a gyárat a gyenge eladásokkal és szerény nyereséggel indokolva. Azóta viszont meglehetősen keves hivatalos információ lelhető fel a cégről.

Az azonban szinte biztos, hogy a Pjonghwa tevékenysége igen kicsi. Tavaly mindössze 1600 autót adtak el, és hasonló alacsony számot erősített meg Simon Cockerell is, az Észak-Koreába utakat szervező Koryo Tours igazgatója. Becslései szerint ugyanis a phenjani autóknak mindössze 10-20 százaléka lehet Pjonghwa-termék. Persze azt is érdemes hozzátenni a történethez, hogy eleve kevés autó gurul a diktatorikus ország közútjain. Miközben óriásplakáton hirdetik a hazai autógyár termékeit, a legtöbb helyinek csak álom egy saját autó. A rezsim ugyanis igen erősen korlátozza azt, hogy ki rendelkezhet saját járművel, mindemellett a lakosság nagyrésze anyagilag sem engedhetne meg magának egy autót, hiszen nagyon sokan mélyszegénységben élnek.

Ilyen autókat gyárt Észak-Korea! Kattintson a képre a galériáért!

A gyár egyébként 25 modellt kínál a szerencsés vásárlóinak, akik olyan hangzatos nevekkel ellátott autók tulajdonosai lehetnek, mint például Kakukk vagy Korea Földje. Az autók teljesítménye azonban már közel sem ennyire kiemelkedő, hiszen a legtöbb modell még a 80 lóerővel sem rendelkezik. Ami a megjelenést illeti, a legtöbb modell neves márkák dizájnjára alapoz, néhány nagyon hasonlít egy-egy KIA- vagy Volkswagen-modellre, emellett azonban találni olyat, mely úgy néz ki, mintha azt egy kisgyerek álmodta volna meg. Ennek ellenére az autókat 10-30 ezer dollár között árulják, vagyis jelenlegi árfolyamon átszámítva 2,8-8,5 millió forint között.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!