3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem hagyták érintetlenül a kínai BYD villanyautó-gyártó pénzügyi eredményeit a hazai piacán adott jelentős árengedmények, de ennél a cégnél ez egyelőre csak azt jelenti, hogy lassabban vágtat előre.

Kína legnagyobb konnektorból tölthető és tisztán akkumulátoros elektromos autókat gyártó vállalata, a Szegeden gyárat építő BYD 2022 óta a leggyengébb negyedéves gyorsjelentését tette közé az idén január és március közti időszakról beszámolva - írta a Reuters.

A szokásosnál gyengébb lett a bizonyítvány
A szokásosnál gyengébb lett a bizonyítvány
Fotó: BYD

Az árbevétel növekedése négy éve nem látott lassú tempóra csökkent a villanyautók iránti kereslet gyengébb bővülése és öldöklő árverseny miatt.

Az árbevétel 4, a nettó profit 10,6 százalékkal nőtt az elmúlt év első három hónapjához képest. Így az előbbi 124,94 milliárd jüan (6372 milliárd forint), a nyereség pedig 4,57 milliárd (233 milliárd forint) jüan lett. Ezek az adatok azt mutatják, hogy a BYD számai még mindig jobbak a Tesláénál. Az amerikai vállalat 2020, a koronavírus-járvány kitörése óta először könyvelt el árbevétel-csökkenést 2024 első negyedében.

Tesla kontra BYD

Ugyanakkor a Tesla visszavette a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának járó koronát kínai versenytárástól, amit a BYD 2023-ban vett el tőle.

A kínai cég két fronton harcolt az elmúlt hónapokban. Egyrészt bemutatta U7 típusát, ami egy ultraluxus modell, továbbá a pekingit autókiállításon megjelent a vállalat Denza prémium márkájának első szedánjával. Másrészt a tömegautók szegmenségben tovább csökkentette árait, hogy lépést tartson több tucatnyi hasonló stratégiát követő versenytársával. Az ebben a szegmensben megjelenő friss modelljei ára 5-20 százalékkal alacsonyabb a korábbi változatokénál.

Barátkozás a másik kínai óriással

A Goldman Sachs bankház legutóbbi piaci elemzésében azt jósolta, hogy a konnektorból tölthető és a tisztán akkumulátoros autókon elérhető profit Kínában kisebb lesz idén, mint 2023-ban volt. Ha tovább mélyül az árverseny, akkor a villanyautó-gyártó vállalatok eredménye negatívba fordulhat. A BYD idén ötödével akarja növelni termelését, miközben a számtalan kínai elektromosautó-gyártó öldöklő versenyre kényszeríti.

Sok találgatás jelent meg arról, hogy az autógyártásba nemrégiben bekapcsolódott Xiaomi mobiltelefongyártó együttműködhet a BYD-vel. Ezt a lehetőséget erősíti, hogy az autógyártó alapítója, Vang Csuang- fu és a telefoncég alapítója, Lej Csün felkeresték egymás cégeinek kiállítási helyszínét a pekingi show-n. Lej arról beszélt, hogy erősíteni akarja a Xiaomi együttműködését a BYD-val.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!