A Friesland Romania S.A. a román tejtermékpiac egyik legismertebb és legnagyobb hagyományokkal rendelkező szereplője, a Napolact márka több szegmensben is piacvezető. A bukaresti székhelyű vállalat két modern gyártóüzemet működtet Kolozsváron és Marosvásárhelyen, több mint 400 alkalmazottal – tájékoztatta a Bonafarm Csoport az MTI-t csütörtökön.
Fotó: Bonafarm
A közleményben hangsúlyozták, hogy az akvizíció fontos lépés a csoport regionális növekedési stratégiájának megvalósításában és új lehetőségeket nyit a vállalatcsoport számára a közép- és kelet-európai tejpiacon. A tranzakció a versenyjogi és hatósági jóváhagyások után várhatóan év végén zárulhat.
A szükséges hatósági engedélyek megszerzése esetén a Bonafarm a gyártókapacitások fejlesztését, a partneri kapcsolatok fenntartását és a román tejipar fejlődéséhez való hozzájárulást tervezi – vázolta fel a vállalat terveit Csányi Attila, a Bonafarm Csoport vezérigazgatója a közleményben.
A társaság közölte, a tranzakció értéke üzleti titok miatt nem nyilvános.
A Bonafarm Csoport öt mezőgazdasági (Bóly Zrt., Dalmand Zrt., Fiorács Kft., Agroprodukt Zrt., Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft.) és öt élelmiszeripari (Pick Szeged Zrt., Sole-Mizo Zrt., Hungerit Zrt., MCS Vágóhíd Zrt., Csányi Pincészet Zrt.) vállalatból áll, főbb élelmiszeripari márkái a PICK, Herz, Valdor, Mizo és Teleki. A 8000 alkalmazottat foglalkoztató cégcsoport termékeit a világ mintegy 40 országába exportálja. A nem konszolidált nettó árbevétel 2023-ban meghaladta az 570 milliárd forintot, 2024-ben az 580 milliárd forintot.