4p

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Beszóltam a Facebookon rovatunkban a magunk mögött hagyott hét legérdekesebb, legtöbb vitát vagy érzelmet kiváltói kommentjeiből szemezgetünk.

A sztrájk nem egyfajta hobbi, érdekérvényesítés. A mai kormányzat mindent megtesz annak érdekében, hogy egy-egy sztrájk ne érje el célját, egyáltalán maga a sztrájk elveszítse „sztrájk jellegét”. Pláne olyan esetekben, amikor állami fenntartású, közszolgáltatás jellegű intézmények munkavállalói szeretnék érvényesíteni a jogaikat.

Úgy tűnik a regnáló kormányzat nem kíván költeni a közszolgáltatásokra: sem a tömegközlekedés, sem a szociális ellátás, idősgondozás vagy éppen az egészségügy nem tartozik a kormányzat megoldandó elsődleges feladatai közé.

Nincs kellő társadalmi szolidaritás. Fotó: MTI
Nincs kellő társadalmi szolidaritás. Fotó: MTI
Ügyes taktika, hiszen a sztrájk a szolgáltatást igénybe vevők számára sok esetben kellemetlenséggel jár. Amennyiben nem tud eljutni a munkahelyére mert sztrájkolnak a közlekedési dolgozók, az kellemetlen vagy meg kellene oldani a gyerekek elhelyezését (akár csak hamarabb értük menni). Persze sztrájk idején is van kötelező minimum, ezt folyamatosan maximálja a kormányzat annak érdekében, hogy egy-egy sztrájk ne lehessen sikeres.

Miközben az alapprobléma a közszolgáltatások színvonala az utolsó időszakban gyorsuló tempóban romlik. Viszont ezt a romlást, a rejtett inflációt el lehet nyomni kommunikácóval, propagandával.

Miközben a kormányzati kommunikáció egyes társadalmi rétegek, szakmák ellen hergeli a többséget, gyakorlatilag fokozatosan felszalámizza azt az egyre szűkölő réteget, amely még kiállna önmagáért és legalább társaiért.

Ezen a héten nem véletlen, hogy az alábbi cikkhez nagyon sokan hozzászóltak:

Mit szóltak tehát olvasóink a Volánbusz dolgozóinak sztrájkbejelentéséhez?

Zsuzsanna:
"Hajrá, Szolidaritás!"

János így gondolja:
"A buszsofőrök legelemibb, puszta lét joga is meg van sajnos kérdőjelezve! 30-éves törzsgárda a DAKK-ZRT-nél 29750 Ft volt csupán! Centralizált káosz ural mindent! Ringlispiles, mókuskerekes embertelen hajtáslánc terheli a munkavállalót! Műszaki háttér null szaltója érhető tetten! Ön kár rész arány terhelés kegyetlen foka! Alulfizetett norma trend! Mindenütt elvándorló, létszámhiányos fluktuáció! Ennek azért oka van! Nem? Kapkodva ötletelő fejetlen üzem krízis trauma jellemzi az egész rendszert! Papp János...."

Bertold szerint:
"Így tovább volános kollégák!"

Marcell véleménye:
"Mekkora ökörség ez az elégséges szolgáltatás duma. Az nem elég látványos, nem tanul belőle senki és semmi. Nyugaton a sztrájk teljes leállást jelent és szoktak is célt érni vele. Lásd: ma Németország."

Anna reakciója fentiekre:
"Pontosan! Ott nem vacakolnak, bejelentik és pont. Nem tárgyalgatnak napokig elégséges szolgáltatásról, meg egyebekről."

Ádám igen pesszimistán állt hozzá:
"Itt a birkák országában minden rendben van, aki szerint nincs az megy tüncikézni, a többi meg lexarja mert úgyis megunják és hazamennek.. Ha "komolyabbra" fordulna a dolog, az élősködőink (politikusaink) bevetik a rendőrséget meg a katonaságot a nép ellen. Ennyi! Előre megy.. !"

Csaba megjegyzése:
"Az ideig, amíg a parlamenti képviselők, miniszterek, államtitkárok és egyéb kapa-kasza kerülő állami alkalmazottak nem sztrájkolnak az éves tiszteletdíjuk, munkabérük emelése érdekében, addig ettől lefelé minden bérrel és juttatással kapcsolatos tiltakozás jogos."

Erzsébet:
"Végre valaki megmozdul, lehetne csatlakozni."

Gergely kommentje:
"Olyan lesz mint az előző… Szinte észre sem vette senki hogy sztrájk volt... Nincs összefogás a sofőrök közt....
Itt mindenkinek le kellene tenni a kulcsot és nem úgy sztrájkolni ahogyan azt a Volán kikötötte.... !"

Zoltán szerint:
"Lehet hogy jogosan sztrájkolnának !? Ebben az országban mi az ami még normálisan működik? Padlón a MÁV. - Volán-az úthálózatról már nem is beszélve! Régen szakmailag hozzáértő emberek irányítottak felelőséggel! Ma minden a pénzről szól, hozzáértés nélkül neveznek ki "csókosokat"! Felháborító helyzet. Minap olvastam hogy felmerült, a vonat menetidő csökkentése érdekében csak ott áll meg, ahol, mint a buszon, jelzik a szándékot !!! --mi ?? - hogy lesz betartva a menetidő?"

Elenóra:
"Senkinek nem kéne sehova!!! Hátha észhez térne ez a sok hitvány gerinctelen politikusnak nevezett rablóbanda!!!"

Mondja el véleményét, írjon olvasói levelet az [email protected] e-mail-címre vagy kommenteljen bátran az mfor.hu facebook oldalán: https://www.facebook.com/MenedzsmentForum !

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!