2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar lakosság 48 százaléka szívesen indítana saját céget, vagy betársulna egy már meglévő vállalkozáshoz, főként a 18-24 éves korosztály vállalkozna, náluk ez az arány eléri a 68 százalékot - derül ki a Budapest Bank Zrt. megbízásából az NRC által készített online kérdőíves felmérésből.

Az MTI-nek eljuttatott közlemény szerint a reprezentatív vizsgálatban a 18-50 év közötti internetezők köréből 1000 embert kérdeztek meg. A felmérésből kiderült: bár magas a vállalkozásra nyitottak aránya, csupán a megkérdezettek 27 százaléka rendelkezik pontos vállalkozási tervvel, és mindössze 6 százalékuk tette meg a szükséges előkészületeket is egy cég elindulásához.

A saját vállalkozás indításánál a motivációs tényezők közül a válaszadók 83 százaléka az önállóságot, 30 százaléka a rugalmas munkaidőt, 24 százaléka pedig az alkalmazottinál magasabb jövedelem ígéretét emelte ki.

A felmérésben résztvevők 64, a 25 évnél fiatalabbaknak pedig a 77 százaléka nyilatkozott úgy, hogy saját forrásból indítaná be vállalkozását. Népszerű pénzügyi eszköz még a válaszolók szerint a pályázati forrás vagy az állami támogatás. A vállalkozó kedvűek negyede banki finanszírozást is felhasználna vállalkozása elindításához.

Ezekre a nőkre sokan vágynak

A felmérésből kiderül: a megkérdezettek 78 százaléka szerint a vállalkozás beindítását leginkább az anyagi lehetőségek korlátozzák, egyebek között a kezdő tőke és anyagi tartalék hiánya, valamint a kiszámíthatatlanság. A felmérésben résztvevők 46, illetve 37 százalékát a vállalkozáshoz szükséges kapcsolatok és a vállalkozói ismeretek hiánya riasztja el az önálló vállalkozás alapításától. Ez az arány különösen a 18-24 évesek körében magas, eléri az 59, illetve az 57 százalékot.

A Budapest Bank a nyolc magyarországi nagybank egyike, országos hálózata csaknem 100 bankfiókot foglal magában. Teljeskörű pénzügyi szolgáltatásokat kínál a lakosság és a vállalkozások számára egyaránt. A banknál külön csoport foglalkozik a mikrovállalkozások számára igényre szabott szolgáltatásokkal és tanácsadással, hat éve működő Dobbantó programja pedig vállalkozási ismereteket nyújt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!