A tegnapi pletykákhoz képest, amik teljes mértékben igaznak bizonyultak, sok újat nem lehet megtudni a hivatalos információkból; ami biztos, hogy a kibocsátást a Morgan Stanley szervezi és a Facebook mellettük igénybe veszi a JPMorgan, a Goldman Sachs, a Bank of America, a Barclays és az Allen szolgáltatásait is az IPO megszervezésében. A tervezett kibocsátási részvényszámról és azok ársávjáról nem derültek ki információk, csak annyi, hogy 5 milliárd értékű tőkebevonást tervez a közösségi média "vezérhajója". Ez pedig jóval magasabb, mint a Google 2004-es debütálása, amikor is összesen 1,67 milliárd dollár értékben tudott tőkét bevonni a keresőóriás. Egyébként a legmagasabb összegű IPO a Visa-hoz köthető, hiszen a cég 2008 márciusában 17,8 milliárd dollárban volt képes új tulajdonostársakat találni.
A Facebook az engedélyezés során még azt sem közölte, hogy melyik tőzsdére készül (a Nasdaq-ra vagy a New York Stock Exchange-re), csak annyit, hogy az FB tickert használná. Elemzők szerint a kevés információ miatt az IPO folyamata elhúzódhat, és a tényleges tőzsdére lépés csak április, május magasságában valósulhat meg.
Az engedélyezést kérvényező iratokhoz csatolt levelében, a 27 éves cégalapító, Mark Zuckerberg, aki jelenleg a Facebook 28,4 százalékát birtokolja, azt írta, hogy 2004-ben a Facebook nem a hagyományos értelemben vett profit "elérésére" jött létre, hanem, hogy az emberek közötti kommunikációt megváltoztatssa és a kapcsolatokat erősítse. A társaság továbbra is ez a misszióját fogja követni és nem a "pénzgyártást", ugyanakkor Zuckerberg leszögezte, hogy szerinte ez a fókuszálás hosszú távon a tulajdonosok számára nagyobb értéket teremt.
A 2011-ben 3,7 milliárd dollár bevételt (egy év alatt 88 százalékos ugrás) és 1 milliárd nyereséget (2010-ben 606 millió dollár) realizáló cég értékét a piaci elemzők 75 és 100 milliárd dollárra teszik, miközben a tegnapi záróárak mellett az Apple-t 425,6 (a világ legértékesebb vállalata), a Microsoftot 247,7, a Google-t 188,6 milliárd értékre taksáltak. A tavaly tavasszal a közösségi média tőzsdére menetelének folyamatát elindító LinkedIn mindössze 7,6, a Facebookra játékokat fejlesztő Zynga 7,3, míg az ősszel debütált kuponos Groupon 13 milliárd dollárt ér a Wall Streeten.
mfor.hu