3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha a ciprusi székhelyű, itthon határon átnyúló befektetési szolgáltatást nyújtó IronFX Global Ltd. az ügyfelek megkeresései ellenére sem téríti meg azok követeléseit, az érintetteknek kártérítési igényüket a ciprusi pénzügyi ombudsmannak kell bejelenteniük, áll a magyar felügyelet hétfőn kiadott közleményében.

A korábbi ügyféljelzések után 2016. január vége óta újabb mintegy 120 fogyasztói panasz érkezett a Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB) amiatt, hogy a ciprusi székhelyű IronFX Global Ltd. az ügyfelek megbízása ellenére nem teljesít kifizetést, vagyis a befektetők kérés ellenére sem jutnak hozzá pénzeszközeikhez. Az ügyfélmegkeresések többsége angol nyelvű formanyomtatvány, amelyet az érintettek többsége vélhetően több olyan európai jegybanknak, pénzügyi felügyeletnek is megküldött, amelyek tagállamában az IronFX Global Ltd. befektetési szolgáltatást végez. Emellett csak februárban már közel ötven magyar ügyfélpanasz is érkezett az MNB-hez.

Az IronFX Global Ltd. Magyarországon határon átnyúló szolgáltatást végez, így nem az MNB, hanem a ciprusi pénzügyi felügyeleti hatóság (Cyprus Securities and Exchange Commission, CySEC) felügyeli. A CySEC a jogszabályok megsértésének gyanúja miatt 2015. augusztus 6. óta vizsgálja az IronFX Global Ltd. tevékenységét. Korábbi jelzése szerint a CySEC vizsgálatának lezárása után annak eredményeit közzé fogja tenni az alábbi linken elérhető honlapján, és szükség esetén folyamatos tájékoztatást nyújt majd.

A CySEC 2016. január 1-étől hatályos, az ezévtől beadandó ügyféljelzésekre vonatkozó angol nyelven elérhető új panasztételi eljárása szerint az érintett befektetőknek elsőként a pénzügyi szolgáltatóhoz kell bejelenteniük panaszukat. A ciprusi jog szerint az IronFX Global Ltd.-nek a panasz beérkeztét követő öt napon belül írásban jeleznie kell a fogadást az érintett ügyfélnek. A panasz elutasítása, nem megfelelő elintézése esetén a kártérítési igények a peren kívüli vizsgálatában hatáskörrel rendelkező Pénzügyi Ombudsmannak jelenthetők be a [email protected] e-postacímen. Végső esetben pedig a kártérítési igény a ciprusi bíróságon érvényesíthető.

Az eset kapcsán ismételten szükséges felhívni a figyelmet a határon átnyúló befektetési  szolgáltatások igénybevételének kockázataira, tekintve, hogy a külföldi platformszolgáltatók külföldi joghatóság és felügyelet alatt állnak, és esetükben nem a magyar befektető-védelmi keretrendszer érvényesül.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!