Az első negyedév tapasztalatai szerint az online felület látogatottsága jellemzően a havonta megújuló belépési jelszavak kézhezvételét követően a legmagasabb, ilyenkor akár napi 1500-2000 ügyfél is megtekinti az oldalt - írták.
Az indulás óta 9 szolgáltatóról 20 jelzés érkezett az MNB-hez valamilyen eltérésről. Az ügyfelek legtöbbször azt kifogásolták, hogy kimutatásukban helytelenül tüntették fel a pénzeszközök és az értékpapírok, valamint a pénzösszeg-egyenlegeket.
Bár az alkalmazás használata egyre elterjedtebb a befektetők körében, a befektetési szolgáltatókhoz és a jegybankhoz egyelőre kevés, 64 ügyfélmegkeresés érkezett, egyebek mellett a felület elérési helyéről, a belépéssel kapcsolatos technikai teendőkről érdeklődtek.
Az MNB a közelmúltban vizsgálatsorozatot indított annak ellenőrzésére, hogy a befektetési szolgáltatók mindenben eleget tesznek-e a lekérdező alkalmazással kapcsolatos jogszabályi kötelezettségüknek. A vizsgálat kiterjed a befektetők részére átadandó azonosítók és a számlakivonatokban szereplő jelszavak kiküldésének, továbbá az ügyféljelzések alapján az egyenlegek ellentmondásainak ellenőrzésére is - írta a jegybank.
Bankjegyek női portrékkal
A közleményben felidézték, január óta a befektetési szolgáltatók minden hónapban biztonságos csatornán és anonimizált módon kötelesek az MNB részére megküldeni az ügyfelek értékpapír- és ügyfélszámla egyenlegének adatait, és a számlákon vezetett értékpapírok listáját. Ezeket az adatokat a lakossági és vállalati befektetők összevethetik a szolgáltatójuktól kapott számlakimutatásokkal az online lekérdező felületen. Ha eltérést tapasztalnak, a probléma rendezéséhez a befektetési szolgáltatóhoz kell fordulni, ám - a felügyelés segítése érdekében - az online felületen küldhetnek jelzést a jegybanknak is - áll a tájékoztatásban.
MTI