Az E.ON magyarországi leányvállalata a hazai energiaszektor egyik legjelentősebb szereplőjeként éppen erre a kérdésre ad olyan választ, amely minden szempontból az objektív megközelítésre törekszik – úttörő kezdeményezésük, az E.ON Energiatakarékossági Díj immáron hatodik éve keresi a háztartási kis- és nagygépek „kilowatt-királyait”.
Első a hitelességRendkívül egyszerű volt az elképzelés, amikor a projektet anno elindították: az E.ON szakembereit egy magától értetődőnek tűnő gondolat ihlette, szerették volna, ha hiteles metódus alapján tudják adott termékre azt mondani, nincs nála takarékosabb a kategóriájában. Ez persze rengeteg kérdést felvet, de az E.ON nem véletlenül a TÜV Rheinlandot választotta partneréül, amely Európa talán legismertebb, független tanúsító vállalataként kész válaszokkal érkezett.
Az évek során folyamatosan finomhangolt mérési eljárásaik midig is arra helyezték a hangsúlyt, hogy a termékeket "életszerű" körülmények között vizsgáljak, így a TÜV raktárában például az inget tesztelésképpen vasaló, vagy a sokadik presszókávét jegyzetelve elkészítő munkatárs sem számít szokatlan látványnak.
Kiknek szól az Energiatakarékossági Díj?
Elsősorban azoknak a gyártóknak, akik vállalják a versengést, hisznek a termékeikben, és érdekli őket egy független vizsgálat, amivel nem csupán megnyerni lehet az áhított "plecsnit", de fontos visszajelzést kaphatnak a termék fogyasztási adatairól.
Mindemellett pedig szól az összes olyan fogyasztónak, aki egyrészt nyitott az áramszámla optimalizálására, másrészt szeretné, ha a környezettudatos szemlélet úgy lenne jelen a hétköznapjaiban, hogy az nem kerül erőfeszítésbe.
Lényeges szempont volt korábban, és természetesen ma is fontos az E.ON számára, hogy energiaszolgáltatóként, illetve -kereskedőként saját eszközeivel közvetetten ösztönözze a gyártói oldalt, tegyenek meg mindent a fenntartható környezetért. Ezzel párhuzamosan pedig folyamatosan kötelességét teljesíti akkor, amikor könnyen elérhetővé teszi az energiatudatos vásárló számára a legfontosabb tudnivalókat.
Az E.ON Energiatakarékossági Díj tehát egyszerre jelent megbízható tudásforrást a fogyasztók számára, miközben a másik oldalon törekszik folyamatos kihívásokkal inspirálni a piac szereplőit, függetlenül azok méretétől vagy éppen piaci súlyától, hiszen a díjazottak között nem mindig kizárólag világcégek neveit olvashatjuk.
Szerencsére a kellő számú nevezés még egyik évben sem jelentett gondot a szervezőknek, a Díj népszerűsége a gyártók között töretlen, az E.ON pedig abban bízik, hogy a lakosság is egyre nagyobb figyelmet fordít a pénztárcakímélő megoldásokra – különösen akkor, ha annak függetlenségét felelős nagyvállalatok garantálják.
(X)