2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kormányzat jelentősen enyhíti a gépkocsik károsanyag-kibocsátásának korlátozását.

Az új szabályozás értelmében az autógyáraknak 2026-ig évente 1,5 százalékkal kell növelniük új autóállományaik üzemanyag-hatékonyságát. Az Obama-kormányzat normája szerint a gyártóknak ugyanezen időszakra évi 5 százalékkal kellett volna hatékonyabbá tenniük a gépkocsik károsanyag-kibocsátását.

(Fotó: depositphotos.com)
(Fotó: depositphotos.com)

Elaine Chao szövetségi közlekedési miniszter a döntés bejelentésekor azt hangoztatta, hogy az új rendelkezéssel mind az autógyártók, mind az új autót vásárolni szándékozó amerikaiak jól járnak. Az autógyárak - a kormányzat számításai szerint - mintegy 100 milliárd dollárt takaríthatnak meg, elemzők pedig arra számítanak, hogy csökken majd az új gépkocsik ára.

Demokrata politikusok és környezetvédő szervezetek bírálták a döntést, arra figyelmeztetve, hogy megugrik majd az üvegházhatást kiváltó káros anyagok, azaz a kipufogógázok kibocsátása.

A lehető legrosszabbkor

Nancy Pelosi demokrata párti házelnök szerint a kormányzat döntése árt a köz egészségének, és veszélybe sodorja az amerikai gazdasági biztonságot is. 

"A kormányzat üzemanyagnormákra vonatkozó tudományellenes döntése nyomán óriási mennyiségű szennyező anyag jut a levegőbe, és pont a lehető legrosszabbkor" - mondta Pelosi, utalva az új típusú koronavírus járványára is.

Összefogtak az autógyárak

A miniszter bejelentése után az első kommentárok azt jósolják, hogy egyes tagállamok bírósági úton támadják meg a döntést. Tavaly nyáron, amikor a Trump-adminisztráció megkezdte a környezetvédelmi intézkedések korlátozásainak enyhítését, Kalifornia vezetői titokban megegyeztek négy nagy autógyártó céggel (BMW, Ford, Honda, Volkswagen) arról, hogy a gyártók önként vállalják a jelenlegi kibocsátási normák fenntartását. Ehhez az egyezséghez akkor 12 másik tagállam is csatlakozott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!