Ismertette, a nyári csúcsidőszakra készülve hatszáz új munkatársat vettek fel, és repülőik napi üzemidejét tíz órára emelik. A következő időszakban két, 180 üléses Airbust visszaadnak a bérbeadónak, helyettük hat új, 237 üléses A321neo is csatlakozik a flottához. Ezzel az átlagos ülésszám gépenként 207-re bővül.
A Wizz Air a június végén lezárt negyedévben éves bázison csak nem 120 százalékkal, 199 millió euróra növelte a bevételeit, míg nettó vesztesége 6 millió euróval 114 millióra nőtt. Az egyszeri, torzító tételek kiszűrésével számított korrigált veszteség 118,7 millió euró lett. EBITDA-soron ugyanakkor már csak minimális, 17,8 millió eurós veszteséget szenvedett el a vállalat, miután egy éve még 42,4 millió euró volt a mínusz.
Tavaly egyébként az előző évinek a töredékére csökkent forgalom mellett veszteséges pénzügyi évet zárt a Wizz Air, de már a júniusi adatközlés idején jelezte a cég: erős mérlegpozícióval és beruházásokkal készül a járvány utáni helyzetben kínálkozó növekedési lehetőségek kihasználására.
A légitársaság által szállított utasok száma a mostani első negyedéves jelentés szerint megtriplázódott, és meghaladta a 2,95 milliót, javult a repülőgépek kihasználtsága is, 56 százalékról 64 százalék közelébe. A Wizz Air flottája immár 141 repülőt számlál, 18-cal többet, mint a referencia-időszakban.
A közelmúltban a Wizz Air főként az olasz piacon terjeszkedett, ahol két új bázist is létesített. Ígéretes a tiranai desztináció is, ahol az erős kereslet nyomán már az ötödik gép kezdi meg a menetrendszerű közlekedést - írja a Világgazdaság.