3p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Az USA-ban megjelent akció mára világszintű méreteket öltött, a magyarok meglepően érzékenyek a novemberi akciókra.

Közeledik a Fekete Péntek, a korábban csak az Amerikai Egyesült Államokban ismert esemény vitathatatlanul népszerűvé vált világszerte. A magyarok csaknem 90 százaléka hallott már a novemberi különleges akciókról. Idén november 23-án lesz az akció.

Black-Friday.Global Analysis Team 55 országban készített statisztikákat ezzel kapcsolatban, ezek alapján egy világszintű jelenségről beszélhetünk: a világon szinte mindenütt évről-évre újabb és újabb eladási rekordok dőlnek meg. A Google adatai alapján az utóbbi 5 évben több mint duplájára nőtt az érdeklődés az internethasználók körében.

Pakisztán után nálunk a legnagyobb a Fekete Péntek őrület a világon
Pakisztán után nálunk a legnagyobb a Fekete Péntek őrület a világon

A felmérés szerint a vásárlók közül egyre többen csatlakoznak az akcióhoz, idén már a válaszadók csaknem fele szeretne részt venni az akciózási hullámban – ez az arány 5,7 százalékkal magasabb, mint amit 2017-ben mértek (44,04%). A magyar vásárlók több mint fele (54,16%) jelölte meg, hogy az idei Black Friday során online és hagyományos boltokban is kíván vásárolni – azonban érezhető trend, hogy a válaszadók csupán elenyésző aránya tervez csak hagyományos üzletekben vásárolni, egyre többen az online vásárlás mellett teszik le a voksukat.

Nagyon is megéri a boltoknak

A népszerű akció jelentős hatással van a kereskedelemre, az online tranzakciók száma minden vizsgált országban jócskán meghaladja egy átlagos pénteki napon történő vásárlások számát. Az abszolút rekorder Pakisztán, itt ugyanis 11 525 százalékkal többet vásároltak az emberek ezen a napon. A közel-keleti ország után azonban Magyarország következik, a boltok itt 9750 százalékos forgalombővülésről számoltak be.

A november a profit miatt egyértelműen piros betűs ünnep a kereskedőknek: egyes becslések szerint az éves megtérülés körülbelül 20 százalékát realizálják ebben a hónapban a kereskedők, egyes piacokon pedig minden harmadik tranzakciót ebben a hónapban ejtik meg a vásárlók.  A vásárlói oldalról elmondható, hogy főként Észak-Amerikában és Európában költenek a legtöbbet, míg az ázsiai térségben viszonylag keveset szánnak az vásárlók erre. A felmérés szerint az átlagos magyar vásárló nagyjából 47 forintot költ ilyenkor.

 

Mennyi az annyi?

Az elektronikai eszközök piacán mindig nagy az érdeklődés, de a ruházati cikkek viszik a prímet az eladásokat vizsgálva. Érdemes továbbá a könyveket, sporteszközöket és fehérneműket is megemlíteni, hiszen ezek a termékek is igen népszerűek a Fekete Péntek idején – tették hozzá.

A kedvezmények elég változók, mértékük elérheti akár a 80-90 százalékot, az igazán olcsó termékek (egy dollár alatti cikkek) köre azonban viszonylag alacsony. A tavalyi (2017) Black Friday adatok szerint Amerikában átlagosan 68 százalékos, Kanadában 66 százalékos, Ukrajnában szintén 66 százalékos árzuhanás volt tapasztalható. A magyar online üzletek átlagosan 55 százalékos akciókkal hirdették magukat, így a vásárlók spórolási értéke akár csaknem 58 ezer forint is lehet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!