3p
-

Mikor éri meg marketing tanácsadást kérni?

Alapvetően akkor van haszna marketing auditot igénybe venni, ha már van egy futó hirdetési rendszer. Ezt a rendszert lehet a már meglévő adatok alapján átnézni, elemezni és ha szükséges újra gondolni, felfrissíteni.

Marketing audit – marketing tanácsadás

Miből áll egy marketing audit?

Összeszedtem azokat a nagy egységeket, amiket érdemes átnézni egy audit során.

  1. Stratégia
    Megfelelően megvannak határozva az elérendő célok, ki van találva egy út, amin végig vezetik a látogatót, hogy a folyamat végén ügyfél vagy vásárló váljon belőle?
  2. A honlap kiszolgálja-e a meghatározott célokat?
    Tartalmilag és technikailag megfelel a honlap a szakmai elvárható szintnek?
  3. Mérhetők-e a meghatározott célok?
    Helyesen vannak meghatározva a célok, amik tudatában döntéseket lehet hozni. Ezek a célok mérhetők?
  4. A megfelelő marketingeszközök vannak-e használva?
    Van olyan, amit érdemes lenne még használni, vagy esetleg olyan, amit el kéne hagyni?
  5. Az egyes használatban lévő marketingeszközök vizsgálata
    Végig kell menni az összes használatban lévő marketingeszközön és azokat tételesen megvizsgálni. Az esetleges hiányosságokat pótolni.
  6. Javaslattétel

Ha megtörtént a vizsgálat, javaslattétel azoknak a dolgoknak a változtatására, amik növelni tudják a vásárlás számot vagy ügyfélszerzést.

Példaként bővebben leírom az 5. pontban említett, az „egyes marketingeszköznél” milyen alap dolgokat lehet vizsgálni, ami befolyással van a kampány hatékonyságára.

Egy facebook hirdetés auditjánál a következő főbb dolgokat mindenképpen érdemes megvizsgálni:

  • Célcsoport megfelelő meghatározása és beállítása.
    Olyanokat érdemes nézni, hogy nincs-e nagy átfedés a célcsoportoknál az egyes kampányelemek célzásánál.
  • Kizárások helyes megtervezése.
  • Megfelelő konverziós pontokra van optimalizálva a kampány?
  • A célnak megfelelő-e a kampányszerkezet.
  • A megfelelő kampány típusok vannak használva?
  • Megfelelőek-e a technikai beállítások (pixel, konverziós API…stb).
  • A megfelelő tényezők vannak-e tesztelve, illetve a helyes mérőszámok vannak-e meghatározva, ami megmutatja a kampány eredményességét.
  • A hirdetések kreatívjai a szakmai szabályrendszernek megfelelnek?
  • Helyes-e a kampányban az egyes elemekre allokált összeg meghatározása?

Az audit eredménye, kinek éri meg?

Ha a cégen belül a marketingesnek van olyan gyakorlati tudása, hogy a javasolt dolgokat meg tudja valósítani, akkor mindenképp érdemes egy audittal friss látásmódot vinni a cég marketinges folyamataiba. Egy friss szem gyakran talál olyan hiányosságokat, a folyamatokban, amit belülről nem vesz észre senki, aki az adott cégben dolgozik.

A cikk szerzője:
Kardos András – Online marketing szakértő. A Kardos-onlinemarketing tulajdonosa

További üzleti témájú írások az Üzleti magazin oldalán.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!