3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A kínai Xiaomi nyilvános részvénykibocsátásra készül, emiatt különösen rosszkor jött, hogy brutális vesztesége volt az első negyedévben.

7 milliárd jüan, vagyis 1 milliárd dollár felett volt az első negyedévben a kínai mobiltelefon gyártó óriás, a Xiaomi vesztesége. A hír azért érintheti különösen érzékenyen a befektetőket, mert a vállalat részvénykibocsátásra készül a közeljövőben. Hozzá kell tenni, hogy a társaság 2017-es éve is csapnivalóan alakult, ha csak a nyerség, illetve a Xiaomi esetében veszteség sort nézzük. A múlt évben ugyanis hiába növekedett látványosan a társaság, 43 milliárd jüan veszteséget szenvedtek el.

A vállalat eredménye jelenleg abból a szempontból érdekes, mert úgy tűnik az év legnagyobb részvénykibocsátását hajtja végre a Xiaomi, a várakozások szerint 10 milliárd dollár friss tőkéhez juthat.

A tervezett 10 milliárd dolláros tőkebevonás a legnagyobb kínai részvénykibocsátás lehet az Alibaba Group Holding Ltd. négy évvel ezelőtti tőzsdére menetele óta. A tervezett nagyságrend egyúttal azt is jelenti, hogy 2010-es alapítása után nyolc évvel már 70-100 milliárd dollár piaci tőkeértéket érhet el a Xiaomi. A cég piaci tőkeértéke a 2014-es befektetői tőkebevonáskor 45 milliárd dolláron állt.

A Xiaomit gyakran nevezik az Apple kínai megfelelőjének. A cég bevétele 2017-ben 114,6 milliárd jüan (kb. 18 milliárd dollár), ami az előző évihez képest 68 százalékos növekedést jelent. A 2017-es bevétel mintegy 70 százaléka az okostelefon-üzletágból származott, de az utóbbi években dinamikusan nőtt az IoT (Internet of Things) és az internetes szolgáltatások szegmense, jelentősen enyhítve a cég egylábon való állását. A Xiaomi több új termékkategóriában is megjelent, így többek között az okos TV-k, a laptopok, a hangszórók, a smart routerek és a fitness-karkötők piacán is.

A Xiaomi a 4. legnagyobb okostelefon-gyártó a világon. Bevételének 28 százaléka Kínán kívülről származik, és ez az arány nőni fog, ahogy a cég a szomszédos országokban teret hódít. A Xiaomi az okostelefonok globális piacának növekedését évi 5,5 százalékra teszi az IPO kapcsán beadott dokumentumban, míg az IoT piacán a várható növekedési ráta 20 százalék körüli. Ha a cég magas piaci érték mellett kíván kibocsátani, akkor azt csak az 5,5 százaléknál nagyobb növekedési ütemmel tudná alátámasztani.

A társaság üzletmenetének leginkább kérdéses része a cash flow. A kumulatív cash-flow épp, hogy pozitív volt 2015 és 2017 között. De egy agresszív befektetési terv nagy fokú finanszírozást igényel, és ha a Xiaominak sikerül 10 milliárd dollárt gyűjtenie az IPO-ból, az komoly fegyvertény lenne, amely pénzügyileg megalapozná a feltörekvő piacokon való terjeszkedést. Ezzel jó eséllyel megnyílna az út, hogy a Xiaomi legyen a harmadik okostelefon-gyártó óriás, a Samsung és az Apple mellett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!