3p

A vállalat egy részvényre jutó nyeresége 5 dollár lett, ami jócskán meghaladta az elemzői várakozásokat. Ugyanakkor az Amazon finoman szólva sem nevezhető cash-mashine-nak, ha a nyereséget összevetjük a részvények 1800 dolláros árfolyamával.

A csütörtöki tőzsdezárást követően publikálta második negyedéves gyorsjelentését az Amazon. A vállalat árbevétele 52,9 milliárd dollár volt, ez elmaradt az elemzők által várt 53,41 milliárd dollártól. Az egy részvényre jutó nyereség 5,07 dollár volt, ez jóval magasabb a várt 2,50 dollárnál, ez nagyrészt a reklámbevételeknek és a felhőszolgáltatásnak volt köszönhető.

Az Amazon nettó árbevétele 2,5 milliárd dollár lett, ez 12-szeres növekedést jelent 2017 második negyedévéhez képest. Ez azt jelenti, hogy a harmadik egymást követő negyedévben is több mint 1 milliárd dollárt nyeresége volt a vállalatnak. Az Amazon negyedéves nyeresége az egy milliárd dolláros küszöböt 2017 negyedik negyedévében érte el először.

A vállalat a harmadik negyedévben 54 -57,5 milliárd dolláros bevételt vár, ami alig haladja meg az elemzők által jósolt 55,6-62,2 milliárd dollárt. A júliusban megrendezett Prime Day árbevétele a harmadik negyedéves eredményei között szerepel majd.

Az Amazon kapcsán rendszeresen visszatérő kérdés, hogy a gyors növekedés önmagában indokolja-e a bődületes részvényárat. A papír csütörtökön 1808 dolláron zárt, ami összevetve a (negyedéves!) 5 dolláros részvényenkénti eredménnyel finoman szólva is magas. Ugyanakkor a befektetők bizalma töretlennek tűnik, amit alátámaszt az, hogy a cég negyedévről negyedévre egyre magasabb árbevételt és nyereséget ér el. Így, noha a profit a cég közel 1000 milliárd dolláros piaci kapitalizációjához képest szerény, a piacon a kedvelt befektetési célpontok egyike. Problémák akkor adódhatnak, ha az eddigi fokozott iramú növekedés megtörne, hiszen akkor az Amazon is könnyen úgy járhat, mint a Facebook, amely csütörtökön a tőzsde történetének legnagyobb dollárban számolt egynapos veszteségét szenvedte el.

A viszonylagos túlértékeltsége ellenére nem nagyon mer senki az Amazon ellen fogadni. Ezt Aswath Damodaran, a New York University professzora meg is indokolta a CNBC-nek nyilatkozva. A vállalatértékeléseiről ismert szakértő szerint ijesztő, ahogy működik az Amazon, azokon a piacokon, ahova belép minden megváltozik. Tavaly a kiskereskedelmi szektorban okozott pánikot, idén pedig a gyógyszerkereskedelemben. Az általuk alkalmazott fejlett technológiának és az agresszív árazási stratégiájuknak köszönhetően olyan platform az Amazon, amely bármelyik iparágat felforgathatja ahol megjelenik.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!