A csütörtöki tőzsdezárást követően publikálta második negyedéves gyorsjelentését az Amazon. A vállalat árbevétele 52,9 milliárd dollár volt, ez elmaradt az elemzők által várt 53,41 milliárd dollártól. Az egy részvényre jutó nyereség 5,07 dollár volt, ez jóval magasabb a várt 2,50 dollárnál, ez nagyrészt a reklámbevételeknek és a felhőszolgáltatásnak volt köszönhető.
Az Amazon nettó árbevétele 2,5 milliárd dollár lett, ez 12-szeres növekedést jelent 2017 második negyedévéhez képest. Ez azt jelenti, hogy a harmadik egymást követő negyedévben is több mint 1 milliárd dollárt nyeresége volt a vállalatnak. Az Amazon negyedéves nyeresége az egy milliárd dolláros küszöböt 2017 negyedik negyedévében érte el először.A vállalat a harmadik negyedévben 54 -57,5 milliárd dolláros bevételt vár, ami alig haladja meg az elemzők által jósolt 55,6-62,2 milliárd dollárt. A júliusban megrendezett Prime Day árbevétele a harmadik negyedéves eredményei között szerepel majd.
Az Amazon kapcsán rendszeresen visszatérő kérdés, hogy a gyors növekedés önmagában indokolja-e a bődületes részvényárat. A papír csütörtökön 1808 dolláron zárt, ami összevetve a (negyedéves!) 5 dolláros részvényenkénti eredménnyel finoman szólva is magas. Ugyanakkor a befektetők bizalma töretlennek tűnik, amit alátámaszt az, hogy a cég negyedévről negyedévre egyre magasabb árbevételt és nyereséget ér el. Így, noha a profit a cég közel 1000 milliárd dolláros piaci kapitalizációjához képest szerény, a piacon a kedvelt befektetési célpontok egyike. Problémák akkor adódhatnak, ha az eddigi fokozott iramú növekedés megtörne, hiszen akkor az Amazon is könnyen úgy járhat, mint a Facebook, amely csütörtökön a tőzsde történetének legnagyobb dollárban számolt egynapos veszteségét szenvedte el.
A viszonylagos túlértékeltsége ellenére nem nagyon mer senki az Amazon ellen fogadni. Ezt Aswath Damodaran, a New York University professzora meg is indokolta a CNBC-nek nyilatkozva. A vállalatértékeléseiről ismert szakértő szerint ijesztő, ahogy működik az Amazon, azokon a piacokon, ahova belép minden megváltozik. Tavaly a kiskereskedelmi szektorban okozott pánikot, idén pedig a gyógyszerkereskedelemben. Az általuk alkalmazott fejlett technológiának és az agresszív árazási stratégiájuknak köszönhetően olyan platform az Amazon, amely bármelyik iparágat felforgathatja ahol megjelenik.