A BT ügyfelei elsősorban globális világcégek, ezért ezeknek a vállalatoknak az igényeihez igazodva telepítette a cég szolgáltató és fejlesztő központjait a világ különböző pontjaira, mondta a budapesti központ felavatásán Olivier Campenon, a vállalat európai, közel-keleti és észak-afrikai régiójáért felelős vezetője. A budapesti mellett így hasonló, úgynevezett "kiválósági központ" működik Brazíliában, Indiában és Kínában is. A magyarországi központból elsősorban az európai területeken és itthon működő, a BT-vel szerződésben álló vállalatokat látják el, de adott esetben globális feladatokban is szerepet vállalhatnak a magyarországi irodák.
Vidéken is lehetőség
Az infokommunikációs cég azért döntött Magyarország mellett, mert a két kiszemelt városban, Budapesten és Debrecenben is rendelkezésre áll a megfelelő munkaerő, valamint azért, mert a kormány is támogatta a központ megnyitását. Garamhegyi Ábel, a gazdasági minisztérium szakállamtitkára az állami támogatás mértékét nem árulta el, arra hivatkozva, hogy a BT még nem bólintott rá a kormány ajánlatára.
A politikus annyit mondott, hogy a központokban dolgozók bérköltségeinek támogatására tett ajánlatot a kormány. Hozzátette, hogy ez a támogatás egy munkavállalóra vetítve néhány százalékát teszi ki a BT költségeinek. Az államtitkár azt is elmondta, hogy Magyarország mellett más közép-európai államok városai is felmerültek a beruházás helyszínéül, a cég viszont már a támogatási ajánlat ismeretében döntött a budapesti és debreceni centrumok létrehozása mellett.
A vállalat azt tervezi, hogy Budapesten négyszáz, Debrecenben kétszáz alkalmazottat foglalkoztat majd. A debreceni központ megnyitásában az is szerepet játszott, hogy az ottani egyetemről magasan képzett szakemberek kerülnek ki - mondta Danny Garvey, üzleti folyamatokért felelős alelnök. Garamhegyi Ábel ezzel kapcsolatban az Mfor.hu-nak kifejtette: a cégek egyre élénkebben érdeklődnek a Budapesten kívüli helyszínek iránt is, elsősorban a vidéki egyetemi köpontokban várható, hogy újabb szolgáltatóközpontok nyílnak.
Fejlesztenek is
A BT magyarországi munkatársai nemcsak hagyományos szolgáltatóközponti feladatokat látnak majd el, mint például a termék- és szolgáltatásmenedzsment, beszerzés, pénzügyi támogatás, hanem például fejlesztői feladatokban is részt vesznek. Olivier Campenon szerint ez a BT filozófiájából következik, ami arra épül, hogy minden munkatársuktól várnak ötleteket, ami pedig hasznos lehet a vállalat számára, meg is valósítják. A cég olyan szolgáltatáskínálatot próbál nyújtani ügyfelei részére, amelyek teljesen lefedik informatikai és telekommunikációs igényeiket. A cég így berendezések szállításán át, például internet-alapú telefonálási és videókonferenciaszervezési megoldásokat is kínál ügyfeleinek.
A BT magyarországi ügyfelei között olyan ismert vállalatok szerepelnek, mint a Malév, az E.On és a HEFOP egészségügyi informatikai projektje, mely az EU és a magyar kormány közös finanszírozásával valósul meg.
Az elmúlt közel másfél évben szolgáltatóközpontok sora nyitotta meg irodáját Magyarországon. A nagyobbak közül a a Citibank-hálózatot üzemeltető Citigroup, valamint a Morgan Stanley amerikai befektetőcég is Budapestet választotta. A tavalyi évben a Vodafone döntött úgy, hogy kilencmilliárd forintos beruházással Budapestre telepíti 18 országot kiszolgáló szolgáltatóközpontját. Rajtuk kívül a vegyiparban tevékenykedő Celanese Corporation nyitott regionális pénzügyi és számviteli központotot Budapesten, az IT Services Hungary Kft., a T-Systems International GmbH magyarországi leányvállalata pedig úgy döntött, tovább bővíti Magyarországon a tavalyi év januárjában felállított regionális szolgáltatócentrumait.
L. Nagy Gábor