A BKV 2025-re 1,02 milliárd forint reklámbevétellel számol, ami alig 33 millió forinttal több a tavalyi 987 milliónál – írja a Népszava. Ez akkor is szerény növekmény, ha a 2023-as 784 millióhoz képest a tavalyi év ugrásszerű javulást hozott. A fővárosi közlekedési cég reklámfelületeinek hasznosítása évek óta alacsony hozamú, miközben a hirdetési felületek több mint 12 ezer négyzetmétert tesznek ki.
A Fővárosi Közgyűlés májusi ülésén Baranyi Krisztina javaslatára szeptemberre új hasznosítási koncepció kidolgozását kérte a testület. A ferencvárosi polgármester szerint a járművek belső és külső felületei, mozgólépcsők melletti balusztrádok, padlók és egyéb reklámhelyek jelentős értéket képviselnek, de a főváros a bevételnek csak töredékét látja. A jelenlegi rendszerben a reklámbevételek döntő része külső cégeknél, többek között a JCDecaux Hungary Zrt.-nél, a Peron Reklám Kft.-nél, a Publimont Kft.-nél és a Promix Zrt.-nél csapódik le.
A BKV a Peron Reklám Kft.-vel 1999-ben kötött megállapodást, nem sokkal azután, hogy az Esma Spanyol–Magyar Kft. megszerezte a többségi tulajdonát. Azóta a tulajdonosi körben megfordult Garancsi István és a Publimont is, amely jelenleg a Mészáros Lőrinchez köthető Prime magántőkealap érdekeltsége. A metrókocsik belső hirdetéseit kizárólag a Promix hasznosítja.
Korábban több tender is eredménytelenül zárult vagy el sem indult. Baranyi most nem új pályázatot, hanem a teljes reklámtevékenység házon belüli átszervezését javasolja. A Népszava szerint a jelenlegi szerződések többsége régi, alacsony hozamú, és a főváros csak nehezen tud változtatni rajtuk.