2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újbuda alpolgármestere viszont nagyon örül.

„Ismét győztünk! A Fővárosi Törvényszék a mai napon harmadszor is megsemmisítette a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét” – írja Kreitler-Sas Máté, Újbuda alpolgármestere keddi Facebook-bejegyzésében, amit a Telex vett észre. Hozzáteszi, az okozott környezeti károkat már nem lehet semmissé tenni, azonban az építkezést azonnal fel kell függeszteni.

a bíróság ítéletében megállapította, hogy jogszabálysértő volt katonai célúvá minősíteni a beruházást. Ezt a kormány már azután tette meg, hogy a környezetvédelmi engedélyt másodszorra is megsemmisítette a bíróság, megtiltva a további építkezést is.

A lap megkereste a Fővárosi Törvényszéket: válaszukban cáfolták, hogy jogszabálysértőnek minősítették volna a kormány döntését, ebben ugyanis nem illetékesek. Álláspontjuk szerint viszont a beruházás jellegéből nem következik, hogy a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatalnak lett volna hatásköre az engedélyeztetésről, ezt az eljárást a Pest Vármegyei Kormányhivatalnak kell lefolytatnia. Ezért hatályon kívül helyezte a környezetvédelmi engedélyt és új eljárás indítására kötelezte a kormányhivatalt.

A Déli körvasút fejlesztése a már meglévő két vágányt bővíti, ez ellen tiltakoznak a civilek a kerületi önkormányzattal karöltve. Ők nem is a személyvasutak sűrítését eredményező fejlesztést nem szeretnék, sokkal inkább a tehervonatok megszaporodásától tartanak.

A fejlesztés lényege, hogy Budapest déli részén (a Rákóczi hídon keresztül) félkörben fejlesztenék a meglevő vasúti forgalmat, plusz egy (némelyik részen plusz kettő) vágány vonalbővítéssel és három új vasúti megálló, azaz tömegközlekedési csomópont kiépítésével. 

A projekt költsége eddig nettó 182 milliárd forint, ehhez jön hozzá a már lezárult Déli összekötő vasúti híd korszerűsítése, ez 36 milliárdba került. A beruházást Mészáros Lőrinc legnagyobb vállalata, a V-Híd végzi. A kormány eredetileg nettó 155 milliárd forintos CEF-forrást akart, ehhez képest kapták a fajlagosan kevesebb 113 milliárdot. „A Déli körvasút második ütemét jelentő beruházással nemcsak Budapest és az agglomeráció közlekedését javítjuk, de a kontinens országait és nagyvárosait összekötő vasútvonalak hálózatát is. Az egész régió közösségi közlekedését tesszük jobbá” – idézte a lap Lázár János építési és közlekedési miniszter korábbi megszólalását.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!