2p

Túlszárnyalták a Fidesz-frakció és Orbán Viktor Facebook- és Instagram-költségeit.

Közel kétmilliárd forintot költöttek idén magyar politikai szereplők a Facebookon és az Instagramon – írja a Political Capital. A kutatóintézet szerint a költségek 84 százaléka kormányzati forrásokhoz köthető.

A kormány legintenzívebb szócsöve a Megafon-csoporthoz köthető Nemzeti Ellenállás Mozgalom. Ez az oldal kevesebb, mint két hónap alatt 177 millió forintot költött Magyar Pétert lejárató videók hirdetésére. A Fidesz-frakció, Magyarország Kormánya, vagy Orbán Viktor oldala sem hirdetett ennyiért az idei évben, és az összes ellenzéki párt és politikusaik egész éves hirdetésköltsége is csak kevéssel haladja meg az összeget.

A Political Capital elemzéséből az látszik, hogy augusztus 3. és 9. között indította be a kormány igazán a hirdetéseket. Ezen a héten 121,4 millió forintot költöttek, miközben a többi héten egyáltalán nem emelkedett 100 millió forint fölé a politikai hirdetések költsége. Az arányokat jól mutatja, hogy az összes magyar politikai hirdetés 131,6 millió forintba került ebben az időszakban a Facebookon és az Instagramon, a kormányon kívüli szereplők tehát alig tízmillió forintot tudtak erre szánni.

A költségek hirtelen ugrása annak köszönhető, hogy a Fidesz augusztus 5-én kezdte el hirdetni a Digitális Polgári Körökről szóló toborzóvideót Orbán Viktor oldaláról. A százmilliós nagyságrend minden bizonnyal augusztus hátralevő részében is marad: az elmúlt héten a Harcosok Klubja Facebook-oldalán lévő posztokat is elkezdték hirdetni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!