2p

Az Apáti Bence tulajdonában álló, a Megafonhoz hasonlóan a kormány üzeneteit terjesztő Nemzeti Ellenállás Mozgalom, azaz a NEM, Ellenállás Mozgalom Non-profit Kft. összesen mintegy 290 millió forintot költött el politikai hirdetésekre a Meta és a Google felületein a nyáron.

Az összeg lényegében teljes egészében Magyar Péter lejáratására ment el, egy kivétellel mindegyik fizetett hirdetésben futtatott videónak ő a főszereplője és célpontja. Ehhez jön még az Apáti Bence tulajdonában álló NEM Magyar Pétert Zelenszkijhez hasonlító óriásplakát-kampánya, aminek nem ismerjük a költségeit – összesítette a Lakmusz.

Magyar Péter kiemelt célpont is lehet
Magyar Péter kiemelt célpont is lehet
Fotó: Facebook/Magyar Péter

A Meta és a Google politikai hirdetések követésére szolgáló adatbázisából a következők olvashatók ki:

A Meta felületein, leginkább a Facebookon a NEM három hónap alatt – május 18. és augusztus 15. között – közel 175 millió forintot költött hirdetésre. Ez mintegy duplája annak, amit a Fidesz költött Orbán Viktor oldalának népszerűsítésére. Ezzel messze Apáti cége a legtöbbet költő hirdető Magyarországon.

A Google felületein három hónap alatt – május 20. és augusztus 20. között – a NEM közel 115 millió forintot fordított politikai hirdetésre. Ezzel messze a NEM a legnagyobb hirdető az egész EU-ban, sőt több pénzt költöttek, mint a legtöbb uniós országban az összes politikai hirdető együttvéve.

A Meta hirdetéstárából 7, 30 és 90 napos időablakokban lehet letölteni a politikai hirdetésekre fordított kiadások összegzését. Az adatbázis szerint a NEM költötte Magyarországon a legtöbb pénzt politikai reklámra az augusztus 9-cel kezdődő hét napban, a július 17. és augusztus 15. közötti 30 napban, valamint a május 18. és augusztus 15. közötti 90 napban is.

Nemzetközi bajnok

Érdekesebb azonban a nemzetközi összevetés, amire a Google adatbázisa pár kattintással lehetőséget ad. Ebből kiderül, hogy a nyári hónapokban az egész EU-ban a legtöbbet hirdető szereplő volt az Apáti-féle cég – kb. 50 százalékkal többet költött, mint a második helyen lévő német hirdető, és majdnem dupla annyit, mint a harmadik helyen lévő Európai Parlament.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!