Ezt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte az MTI-vel.
A hídfők között útpályára mintegy 2400 négyzetméteren került fel a kopóréteget jelentő hengerelt aszfalt - írták.
Ezután kialakítják a széleket borító aszfaltcsíkokat, a szegélyek bevonatrendszerét, és felfestik az útburkolati jeleket.
Kiemelték: a végéhez közeledik a Lánchíd teljes, 18 hónapos lezárása. A hídpályát december közepén visszakapják a közlekedők, a járdákon és az aluljárókon azonban még jövőre is dolgozni fognak a szakemberek.
A következő hetekben a csatlakozó részeken folytatódik a munka, elkezdik például a Clark Ádám tér helyreállítását és az eredeti, nagy körforgalom visszaépítését.
A szombati próbaterhelésen huszonnégy 20 tonnás teherautó vesz részt. A terhelés idejére ideiglenesen lezárják a közúti forgalom elől a Halász utca és a Döbrentei tér közötti rakpartszakaszt.
Jelezték, hogy a Lánchíd felújítása az ütemterv szerint halad.
Tájékoztatásuk szerint a próbaterhelés utáni hetekben elbontják az elkészült útpályáról a pilonok ideiglenes állványzatát, folytatják a közvilágítás kiépítését és elkezdik az új kandeláberek kihelyezését. A tervek szerint a 2023 őszéig tartó kivitelezés többi között a járdák felújításával és a műemléki elemek rekonstrukciójával folytatódik, így ezek a területek továbbra is - kordonnal elzárva - a munkaterület részei maradnak.
A Lánchíd felújítása 2021 tavaszán kezdődött, bruttó 26,75 milliárd forintba kerül. A beruházást hatmilliárd forinttal támogatja a kormány, ha az időben elkészül.
A BKK emlékeztetett: a régi vasbeton pályaszerkezetet felváltó, új acél útpálya a teljes lezárás után alig egy évvel, júliusban készült el. Szeptemberre a híd parti nyílásaiban befejeződött az új pálya szigetelése és a szigetelést védő aszfaltréteg építése, valamint elkezdődött az új dilatációk beépítése. Október közepén pedig visszahelyezték a budai hídfőt díszítő, restaurált kőoroszlánokat.