A fővárosi önkormányzat és Terézváros a 3-as metró felújítását követően megújítja majd a Nyugati teret - közölte Karácsony Gergely főpolgármester pénteken a Facebook-oldalára feltöltött videóban. Soproni Tamás (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP) VI. kerületi polgármester a videóban a Nyugati téri felüljáró elbontására tett javaslatot. A kormány előzőleg kihirdette a nemzetközi tervpályázat eredményét a tér átalakítására, majd tavaly ősszel váratlanul visszavonta arra hivatkozva, hogy nincs rá pénz, sőt, még az uniós támogatást is visszafizette.
"A kormány sajnos lemondott a Nyugati tér fejlesztéséről, de a fővárosi önkormányzat és Terézváros nem mond le arról, hogy a Nyugati tér is Budapest egyik élhető városi találkozóhelye legyen, ezért a metrófelújítás után a metró feletti városrészt is meg fogjuk újítani" - fogalmazott Karácsony Gergely.Hangsúlyozta, nem mondanak le arról, hogy a Nyugati tér, a Nyugati pályaudvar és környéke ne "városi autópályák", hanem a városi polgárok találkozóhelye legyen, egy zöld, élhető városi tér.
Soproni Tamás a videóban arról beszélt, hogy a Podmaniczky utca mellett a már 30-40 éve elhanyagoltan fekvő MÁV-területből zöld parkot kell csinálni, de Puczi Béla tér és a Nyugati tér is megújulásra érdemes - írta az MTI.
"Azonban ez nem fog úgy létrejönni, ha itt húzódik az emberek felett egy felüljáró. Éppen ezért azt javasoljuk, hogy bontsuk le ezt a felüljárót és kössük össze a villamosokat, hogy egészen elérjen a Lehel tértől a Deák Ferenc térig" - fogalmazott. Soproni Tamás közölte, a munka már idén megkezdődik: nemcsak a metró lesz akadálymentes, hanem a felszín is, a főváros a téren három új gyalogátkelőhelyet épít.
Az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar már készül az utasok fogadására, befejeződött a gépészeti rendszerek tesztelése és minden jól vizsgázott, az utasterek pedig modern arculattal és üde színekkel térnek vissza. A Nagyvárad tér és a Lehel tér két különleges szerkezetű, úgynevezett galériás állomás. Az aluljárószintről egy lépcsősor vezet a peronszintre, tehát hidat képez a kéregalatti és mélyvezetésű állomások között.
Ezeken az állomásokon csak tavaly májusban kezdődött el a korszerűsítés, ahhoz, hogy kívül-belül megújulva megnyíljanak az utasok előtt, még két hónap szükséges. A felújítási munkálatok ütemezetten haladnak, az akadálymentesítést biztosító liftek már szinte elkészültek, a gépészeti- és elektromos berendezések cseréje is véget ér lassan és az utasterek új megjelenése is körvonalazódik - közölte lapunkkal a BKV.