3p

A kormányfő lemondott a Nyugati tér felújításáról, de a Főváros belevág. 

A fővárosi önkormányzat és Terézváros a 3-as metró felújítását követően megújítja majd a Nyugati teret - közölte Karácsony Gergely főpolgármester pénteken a Facebook-oldalára feltöltött videóban. Soproni Tamás (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP) VI. kerületi polgármester a videóban a Nyugati téri felüljáró elbontására tett javaslatot. A kormány előzőleg kihirdette a nemzetközi tervpályázat eredményét a tér átalakítására, majd tavaly ősszel váratlanul visszavonta arra hivatkozva, hogy nincs rá pénz, sőt, még az uniós támogatást is visszafizette.

 "A kormány sajnos lemondott a Nyugati tér fejlesztéséről, de a fővárosi önkormányzat és Terézváros nem mond le arról, hogy a Nyugati tér is Budapest egyik élhető városi találkozóhelye legyen, ezért a metrófelújítás után a metró feletti városrészt is meg fogjuk újítani" - fogalmazott Karácsony Gergely.Hangsúlyozta, nem mondanak le arról, hogy a Nyugati tér, a Nyugati pályaudvar és környéke ne "városi autópályák", hanem a városi polgárok találkozóhelye legyen, egy zöld, élhető városi tér.

A pályaudvar környékét teljesen megújíthatja a Főváros, de ehhez nincs elég pénze. Fotó: Granit Polus
A pályaudvar környékét teljesen megújíthatja a Főváros, de ehhez nincs elég pénze. Fotó: Granit Polus

Soproni Tamás a videóban arról beszélt, hogy a Podmaniczky utca mellett a már 30-40 éve elhanyagoltan fekvő MÁV-területből zöld parkot kell csinálni, de Puczi Béla tér és a Nyugati tér is megújulásra érdemes - írta az MTI.

"Azonban ez nem fog úgy létrejönni, ha itt húzódik az emberek felett egy felüljáró. Éppen ezért azt javasoljuk, hogy bontsuk le ezt a felüljárót és kössük össze a villamosokat, hogy egészen elérjen a Lehel tértől a Deák Ferenc térig" - fogalmazott. Soproni Tamás közölte, a munka már idén megkezdődik: nemcsak a metró lesz akadálymentes, hanem a felszín is, a főváros a téren három új gyalogátkelőhelyet épít.

Az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar már készül az utasok fogadására, befejeződött a gépészeti rendszerek tesztelése és minden jól vizsgázott, az utasterek pedig modern arculattal és üde színekkel térnek vissza. A Nagyvárad tér és a Lehel tér két különleges szerkezetű, úgynevezett galériás állomás. Az aluljárószintről egy lépcsősor vezet a peronszintre, tehát hidat képez a kéregalatti és mélyvezetésű állomások között.

Ezeken az állomásokon csak tavaly májusban kezdődött el a korszerűsítés, ahhoz, hogy kívül-belül megújulva megnyíljanak az utasok előtt, még két hónap szükséges. A felújítási munkálatok ütemezetten haladnak, az akadálymentesítést biztosító liftek már szinte elkészültek, a gépészeti- és elektromos berendezések cseréje is véget ér lassan és az utasterek új megjelenése is körvonalazódik - közölte lapunkkal a BKV.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!