3p

NIS2: rohamosan közeleg a határidő, kerülje el a bírságot!
Mit jelent a gyakorlatban a NIS2 a vállalkozások számára?
Hogyan válasszunk szolgáltatót a megfelelőség biztosításához?
Milyen eszközökkel lehet erősíteni a védelmet és mit kell tenni, ha támadás ért minket?

NIS2 újratöltve - IT-biztonság a gyakorlatban

2024. június 18.

Részletek és jelentkezés itt!

Több mint 3 százalékkal 14 679-re nőtt a múlt évben a személysérüléssel járó balesetek száma. 

Sok baleset történt az utakon a múlt év során és a gyorshajtás mellett az elsőbbségadás jelenti a legfőbb problémát - derült ki a Netrisk.hu hivatalos rendőrségi adatokon alapuló összeállításából. 

A fővárosban és a legtöbb vármegyében rosszabb lett a helyzet

A múlt év során 14 679 személysérüléssel járó közúti baleset történt, ami 3,1 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbival összevetve. Budapesten és a vármegyék többségében 0,2-15,6 százalékkal nőtt a balesetek száma. Mindössze Baranya, Borsod-Abaúj-Zemplén, Fejér, Jász-Nagykun-Szolnok, Somogyvármegyében csökkent a számuk, mégpedig 1,4-9,5 százalékkal.

A gyorshajtás mellett az elsőbbségadás jelenti a legfőbb problémát. Fotó: Depositphotos
A gyorshajtás mellett az elsőbbségadás jelenti a legfőbb problémát. Fotó: Depositphotos

„Az adatok értékelésekor figyelembe kell venni, hogy ezekben csak a személysérüléssel járó balesetek szerepelnek. Emellett vannak a kisebb, például koccanásos balesetek is, amelyekben nem sérül meg senki és csak vagyoni kár keletkezik. Ezek számára nincs pontos adat, egyrészt a biztosítók külön kezelik azokat, másrészt vannak olyan balesetek, amelyek során az érintettek a helyszínen megegyeznek a kártérítésről. Utóbbiakra jellemzően akkor van példa, ha az egyik fél kifizeti a másik kárát, ahelyett, hogy a kötelező biztosítója állna helyt. Így mentesül attól, hogy a bonus-malus rendszerbe lejjebb kerüljön, ami magasabb biztosítási díjat jelentene a következő évben” - mondta Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója. 

A gyorshajtók okozták a legtöbb balesetet

Tavaly a személysérüléses balesetek 28 százaléka gyorshajtás, 26 százalékuk pedig az elsőbbségadásra vonatkozó szabályok megszegése miatt következett be. „Tehát az ilyen balesetek több mint felét a sebességtúllépés és az elsőbbség meg nem adása okozza. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy a hivatalos statisztika csak a baleset fő okát mutatja be, előfordulhatnak olyan esetek, amikor a balesetben érintettek is megszegtek különböző szabályokat” - tette hozzá Besnyő Márton. 

A szakember arra is felhívta az autósok figyelmét, ha valaki szabálytalan vezetéssel okozott balesetet, akkor a biztosító nem fizet minden esetben, még akkor sem, ha cascója van az autósnak. „Ez kirívó szabálytalanságoknál képzelhető el, például jelentős sebességtúllépés vagy ittas vezetés esetén. Ráadásul előfordulhat, hogy a baleset okozójának számolni kell további kiadásokkal, például sérelemdíjat kell fizetnie a vétlen autós számára” - fogalmazott Besnyő Márton. 

Alapesetben, ha nincs súlyos szabálytalanság, akkor a cascobiztosítás az autós saját hibájából történt balesetből fakadó kár nagy részét fedezi. Az átlagos cascodíj a Netrisknél idén márciusban 138 ezer forint volt, míg tavaly 121 ezer forintot tett ki ugyanebben az időszakban. 

Budapest főpolgármestere, Karácsony Gergely már többször felhívta a figyelmet a gyorshajtókra, kilátásba helyezve az ellenük való fellépést.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!