A kormányzati akarat szerint mind digitális állampolgárok leszünk. Ezen belül az egyik legfontosabb, egyben leginkább küszöbön álló változás, hogy 2025. január 16-tól megszűnik a jó ideje használt, hagyományos ügyfélkapu, és a helyébe az elvileg jóval biztonságosabb Ügyfélkapu+ érkezik. Ám a terv az, hogy ez is csupán 2025. december 31-ig működik. Az Economx összegezte a tudnivalókat, amelyben a következőkről esik szó:
- Hogyan működik az Ügyfélkapu+ regisztráció?
- Authenticator app? Mit jelent a kétlépcsős azonosítás?
- Mi lesz a hagyományos Ügyfélkapu sorsa?
- Mi a különbség az Ügyfélkapu és az Ügyfélkapu+ között?
- Minek a kétfaktoros azonosítás?
- Milyen Authenticator szolgáltatást telepítsünk?
- Hogyan hajtható végre lépésről-lépésre az Ügyfélkapu+ regisztráció?
És hogy mi az értelme ennek az egésznek? A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló törvény jelenlegi változata szerint a kormánynak meggyőződése, hogy az információs és a kommunikációs technológiák fejlődése gyökeres átalakulásokat hozott az életünkbe. Ezért elérkezettnek látták az időt, hogy átemeljék az állam és a társadalom kapcsolatát a digitális térbe.
Vagyis a kormányzat célja a digitális állampolgárság megteremtése, illetve a törvény szövegét idézve: „hogy felhasználóbarát alapokra helyezze a digitális térben történő ügyintézést és szolgáltatások nyújtását”. Tehát az átállással biztonságosabb, korszerűbb, egyszerűbb és minél egységesebb online ügyintézési rendszer teremtése a cél. Aztán a gyakorlatban majd kiderül, hogy mindez mennyire lesz sikeres.