Az Allianz Hungária Zrt. reprezentatív felmérése szerint a válaszadók 79 százaléka soha nem járt még olimpián, de idén a 18-35 éveseknél fordult a kocka, és terveznek egy párizsi utat a versenyekre, míg az idősebb, 55 év feletti korosztályban mindössze 13 százalék ez az arány.
A legtöbb sportrajongót
- a válaszadók kétharmadát - az úszás érdekli az olimpiai játékok alatt,
- ezt követi a vízilabda 57,
- a labdarúgás 49,
- a kézilabda 47,
- és az atlétika 44 százalékkal.
A népszerűségi dobogó felső két fokán a nőknél is az úszás (72 százalék), valamint a vízilabda (57 százalék) áll, ezeket azonban az atlétika követi (46 százalék). Az átlagos szurkoló 4,7 sportág eseményeire kíváncsi az olimpiai játékok alatt, ám a szám a korral előrehaladva nő: 65 év felett már 5,8 az átlag. A párizsi olimpiához hasonló sportesemények inkább a nőkből váltanak ki a személyes egészségükkel összefüggő reflexeket: minden negyedik felnőtt magyar nő ilyenkor egészségesebb életmódot követ, mint általában. A férfiak egészségtudatosságában olyannyira nem hoz változást például egy olimpia, hogy esetükben a sörfogyasztás emelkedik meg (16 százalék), bár az, hogy többet nassolnak, mindkét nemre érvényes ilyenkor (a nők 10 százalékára, a férfiak 11 százalékára). A paralimpiát minden második magyar (56 százalék) kíséri majd figyelemmel, de az 55 év felettiek körében megugrik a népszerűsége - a korcsoport 71 százalékát érdeklik az események. (MTI)