2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Beruházásokra egy fillér sincs, de így is plusz segítség kell majd a cégnek, hogy elkerülje a csődöt.

A Népszava szerezte meg a BKV friss, idei üzleti tervét. Ebből kiderül, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) idén 162,2 milliárd forintos közszolgáltatási díjat fizet a BKV-nak, de ebből a működést sem tudják finanszírozni. A menetdíjbevételekből 60,8 milliárdra számít a BKV, ez tavalyhoz képest növekedés, ám elmarad a járvány előtti szinttől.

"A főváros közlekedési cégei mindent összervetve csaknem 15 milliárd forinttal többet kérnek működésre, mint tavaly"

- írja a lap, hozzátéve hogy a BKK-hoz tartozik a közútkezelés, a taxiellenőrzés vagy a közlekedésszervezés is.

A BKV-nál a legnagyobb kiadásokat a 43 milliárdos energia-, illetve a 78,5 milliárdos bérköltség jelenti. Nagy gondot jelenthet, hogy az üzleti tervben számolnak a az évi 14 milliárdos folyószámlahitel felhasználásával is, viszont

"a hitel törlesztésére az üzleti tervben nincs fedezet, ha az év vége előtt – valahogy, valakik – nem fizetik vissza, az a társaság azonnali fizetésképtelenségét eredményezheti".

Nincs forrás a tervben a tavalyról idénre halasztott adótartozás megfizetésére, és az évről évre szükséges fejlesztésekre sem.

"A hatóságilag előírt beruházási feladatokból álló igénylista az idén már meghaladta a 66 milliárdot, ehhez képest az üzleti tervben egy fillér sincs erre"

- emeli még ki a lap. Van néhány pozitívum is: a metrófelújítás befejezésével lecserelhetők lesznek a kiöregedett magas padlós buszok azokról az útvonalakról, ahol még ilyenek közlekednek, ez viszont buszgarázs(ok) bezárását is eredményezheti.

Idén sem közlekednek majd kishajók a Dunán, és sem a Sikló, sem a Libegő felújítására, kapacitásnövelésére nem lesz pénz.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!