A Népszava szerezte meg a BKV friss, idei üzleti tervét. Ebből kiderül, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) idén 162,2 milliárd forintos közszolgáltatási díjat fizet a BKV-nak, de ebből a működést sem tudják finanszírozni. A menetdíjbevételekből 60,8 milliárdra számít a BKV, ez tavalyhoz képest növekedés, ám elmarad a járvány előtti szinttől.
"A főváros közlekedési cégei mindent összervetve csaknem 15 milliárd forinttal többet kérnek működésre, mint tavaly"
- írja a lap, hozzátéve hogy a BKK-hoz tartozik a közútkezelés, a taxiellenőrzés vagy a közlekedésszervezés is.
A BKV-nál a legnagyobb kiadásokat a 43 milliárdos energia-, illetve a 78,5 milliárdos bérköltség jelenti. Nagy gondot jelenthet, hogy az üzleti tervben számolnak a az évi 14 milliárdos folyószámlahitel felhasználásával is, viszont
"a hitel törlesztésére az üzleti tervben nincs fedezet, ha az év vége előtt – valahogy, valakik – nem fizetik vissza, az a társaság azonnali fizetésképtelenségét eredményezheti".
Nincs forrás a tervben a tavalyról idénre halasztott adótartozás megfizetésére, és az évről évre szükséges fejlesztésekre sem.
"A hatóságilag előírt beruházási feladatokból álló igénylista az idén már meghaladta a 66 milliárdot, ehhez képest az üzleti tervben egy fillér sincs erre"
- emeli még ki a lap. Van néhány pozitívum is: a metrófelújítás befejezésével lecserelhetők lesznek a kiöregedett magas padlós buszok azokról az útvonalakról, ahol még ilyenek közlekednek, ez viszont buszgarázs(ok) bezárását is eredményezheti.
Idén sem közlekednek majd kishajók a Dunán, és sem a Sikló, sem a Libegő felújítására, kapacitásnövelésére nem lesz pénz.