Környezetvédelmi hatósági eljárás és közmeghallgatás indult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása ügyében, írja a hvg.hu, amit a Kormányhivatalok oldalára feltötlött dokumentumból szúrt ki.
A kormány tarthatatlannak látja a reptérre vezető út állapotát, az már a Magyarországra repülővel érkező külföldiek előtt is kínos, ezért előkészíti annak átfogó fejlesztését.
A portál szerint a fenti megfogalmazás nem túlzás, a dokumentum érvelése szerint ugyanis a Gyömrői út és a Ferihegyi repülőtérre vezető út a folyamatosan növekvő forgalmi terhelés elvezetését a jelenlegi kialakításával nem tudja a megfelelő szolgáltatási szinten biztosítani. Balesetveszélyes, zavarérzékeny, és “alacsony színvonalú városi útként jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára, amely kedvezőtlenül hat az ország megítélésében”.
A fejlesztés az Üllői út–Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Center csomópontjáig terjed. A közösségi közlekedés előnyben részesítésével szélesítik, javítják a keresztirányú közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatokat, biztosítják a szükséges zajvédelmet, és növelik a zöldfelületet. Ezzel “egységes, korszerű, nagyvároshoz méltó” utat hoznak létre.
A projekt környezeti hatásvizsgálati eljárása szeptember 10-én indult, 60 nap áll rendelkezésre.
A dokumentum szerint a beruházást egyből nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé, a beruházáshoz kapcsolódó környezetvédelmi hatósági eljárást pedig nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúraberuházással összefüggő üggyé nyilvánították.
Az eljárást a Főmterv Zrt. és az Utiber Kft. konzorciumának meghatalmazásával a Viköti Kft. nyújtotta be, és az egész az Építési és Közlekedési Minisztérium meghatalmazása alapján történt.
A felújítások kezdete legkorábban 2026-ban várható, a teljes beruházást 3,5-5 év hosszúra becsülik, legkorábban 2030-ban adhatják át a forgalomnak.