A Népszava a birtokába került pályázati dokumentációkra hivatkozva azt írja, hogy a kormány által Budapestről Debrecenbe költöztetni szándékozott Közlekedési Múzeum számára a BMW-gyár közelében, egy most szántóföldként működő területen építenének fel befogadó épületeket.
A pályázati dokumntációban is elismerik, hogy jelenleg "vegyes" a kijelölt hely környezete, ugyanis autópálya, szántóföldek, állattartó telepek és mezőgazdasági létesítmények vannak a közelben, viszont a szerzők szerint "szerves, intenzív kapcsolatban áll a BMW-gyárral" ez a terület.
A Debrecen központjától is nagyjából 10 kilométerre fekvő területet jelenleg csak autóval lehet megközelíteni, ezért a megnyitás után transzferbuszokkal szállítanák a közönséget a múzeumhoz. Így a kiírás szerint elérhető lenne az a cél is, hogy a komplexumnak „helyi lakosság kiemelt találkozóhelyévé kell válnia”.
Komplexumról azért beszélhetünk, mert a 14 ezer négyzetméteres komplexum kevesebb mint felét, 6800 négyzetmétert foglalna el az állandó és az időszaki kiállítás. A műtárgyraktár, az irattár és a restaurátori műhely 3900 négyzetméteren rendezkedhet be, az irodákra és az üzemeltetésre 1900 négyzetméter jutna. Ezentúl terveznek még:
- 600 négyzetméteres multifunkcionális konferencia és rendezvényteret,
- 3D mozitermet,
- egy 350 négyzetméteres oktatási központot,
- egy 350 négyzetméteres éttermet és közösségi teret is.
Lenne egy 150 négyzetméteres panorámaterasz is az épület tetején, a kömplexum körül pedig egy 15 ezer négyzetménteres tesztpálya, valamint 27 ezer négyzetméternyi parkosított terület is elkészülne.
A Közlekedési Múzeum Debrecenbe költöztetésének tervét még májusban jelentette be Lázár János, az építkezés költségét 150 milliárd forintra taksálják - most.