2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kormánynak fontos a közlekedés fejlesztése, mivel javítja a gazdaság versenyképességét, ezért 2020-ig mintegy ezermilliárd forintot fordít nemzeti forrásból erre a célra - mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán Budapesten.

A Nemzeti közlekedési infrastruktúra-fejlesztési stratégia bemutatásának záró rendezvényén az államtitkár hozzátette: a 2020-ig tartó uniós költségvetési időszak támogatásainak a kihasználása azért is fontos, mivel azt követően már kevesebb támogatás jut erre a területre.

Az államtitkár kiemelte: a parlament előtt van az a gyorsító csomag, amely a beruházások engedélyezésénél párhuzamosan futó engedélykiadást ír elő. Jelenleg ugyanis a hatósági engedélyezési eljárások egymást követik, így az átlagos előkészítési idő hat és fél év, a kormány ezt akarja két évre csökkenteni. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a kisajátításoknál - amennyiben csak az árról folyik a vita - az nem lehet akadálya a beruházás megkezdésének.

Becsey Zsolt, az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára Magyarország sajátos helyzetére példaként hozta, hogy még tart az egyéni és a közösségi közlekedés felzárkóztatása az uniós szintre, megemlítette az ország tranzit jellegét, azt, hogy európai korridorok haladnak keresztül a területén, és feladatnak nevezte a Budapest központúság oldását. Kiemelte a megvalósult beruházások megfelelő működtetését is.

Szalóki Flórián, az NFM közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy a 2013. végéig tartott korábbi uniós költségvetési időszak KÖZOP programjából 2700 milliárd forint értékű közlekedési fejlesztés valósult meg. Az új költségvetési időszak IKOP programjában 1500 milliárd forint szerepel erre a célra, de a korábbi nagyobb összeg nagyon "kivasalta" a mélyépítő ipart - tette hozzá a helyettes államtitkár. Megemlítette Szalóki Flórián azt is, hogy 2020-ig elsőbbséget élvez a közlekedés fejlesztésében a vasút, és felidézte, hogy Budapest 180 milliárd forintot kap a tömegközlekedés fejlesztésére.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!