3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) azon dolgozik, hogy a fővárosi 3-as metró felújításának finanszírozására a lehetőségeken belül minél több uniós forrást el lehessen hozni - mondta Szalóki Flórián, az NFM helyettes államtitkára, az Integrált Közlekedési Operatív Program (IKOP) irányító hatóságának vezetője szerdán, háttérbeszélgetésen, Budapesten.

Utalt arra, hogy az NFM és a BKV között megkötött támogatási szerződés alapján az IKOP-forrásból 137,5 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra tarthat igényt a kedvezményezett BKV a - szerelvényekkel együtt a mintegy 200 milliárd forintra becsült 3-as metró felújításra.

Szalóki Flórián kiemelte, annak érdekében, hogy az Európai Bizottság minél magasabb összegű vissza nem térítendő támogatást nyújtson a projekt megvalósításához, Magyarország ennél a projektnél is igénybe veszi az Európai Bizottság műszaki, szakmai tanácsadó testületének, a JASPERS-nek a szolgáltatását.

Megérkezett az első felújított kocsi

A helyettes államtitkár elmondta, hogy a tervek szerint szeptember végén, október elején terjesztik a kormány elé a finanszírozásra vonatkozó javaslatot. Szalóki Flórián elmondta, hogy jelenleg a JASPERS különböző elemzéseket készít, és vélhetően uniós támogatásra javasolja Brüsszelnek a 3-as metró felújítására vonatkozó nagyprojektet. Az elemzések között szerepel a vissza nem térítendő támogatás, a visszatérítendő támogatás lehetősége, de felmerült a kedvező feltételű hitel ajánlása, elképzelhető ezek kombinációja is, döntés még nem született az ügyben.

A helyettes államtitkár utalt arra, hogy az uniós finanszírozás biztosítása és a felújítás megkezdése nem függ össze, a munkálatokat el lehet kezdeni az Európai Bizottság döntésétől függetlenül.

A háttérbeszélgetésen a JASPERS képviselője emlékeztetett arra, hogy több budapesti közlekedési projekt - például a 4-es metró, a Margit híd felújítása - uniós finanszírozására beadott pályázatnál közreműködtek már. Kiemelte, hogy a 3-as metró felújításánál több szempontot is mérlegelnek, fontosnak nevezte a fővárosi közlekedési környezetben betöltött szerepének vizsgálatát, a projekt megtérülésének elemzését, és azt, hogy hozzáadott értékű fejlesztést képviseljen.

Radnay Tibor, a BKV Zrt. projektigazgatója szólt arról, hogy a 3-as metró felújításának indításához szükséges hatósági engedélyeket beszerezték, a közbeszerzéseket - az alagútra vonatkozó kivételével - elindították, de a felújítás kezdetének időpontját nehéz meghatározni, mivel a közbeszerzések még nem zárultak le.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!