2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tíz munkahely létesült az ajkai ipari parkban működő autóalkatrész gyártó cégnél három milliárd forintos uniós fejlesztésnek köszönhetően – közölte az MTI-vel a vállalat ügyvezetője.

Gellén László elmondta, hogy a fejlesztés nyomán tíz új munkahely jött létre az ajkai székhelyű Poppe+Potthoff (P+P) Hungária Kft.-nél, és 200 meglévő álláshelyet képes megtartani a cég, ami a gyártókapacitás jelentős bővülését eredményezi.

Hozzátette: a vállalat 2012 nyarán nyerte el a 622 millió forintos uniós támogatást, melynek köszönhetően bővült a cég gyártókapacitása és új technológiát is bevezettek, valamint termelő berendezéseket vásároltak.

Az ügyvezető elmondta, hogy a cég a járműipar számára gyárt saját fejlesztésű közös nyomócsöves alrendszereket és magas nyomású dízel befecskendező szerelvénycsöveket.

A common rail nevű termék, vagyis a közös nyomócső, a dízel befecskendező rendszerek meghatározó eleme, ami tárolja a magas nyomású gázolajat, és ellátja az injektorokon keresztül a motort üzemanyaggal – fejtette ki.

Hozzátette: a common rail technológia alkalmazásával 20 százalékkal csökkent a dízelmotorok fogyasztása, miközben nyomatékuk alacsony fordulaton húsz százalékkal, maximális teljesítményük 25 százalékkal emelkedett.

A motor működése tisztábbá is vált, egyes mérések szerint széndioxid kibocsátásuk 20 százalékkal, szénmonoxid kibocsátásuk 40 százalékkal csökkent – közölte Gellén László, hozzátéve, hogy napjainkban már nem is kerül olyan dízel üzemű jármű a piacra, amiben nem common rail technológiával felszerelt erőforrás lenne, melyből a P+P személyautókba, teherautókba és hajómotorokba is szállít.

A vállalat a Daimler, a BMW, a Renault, a Caterpillar, a Delphi és a Cummins cég beszállítója.

Gellén László felidézte, hogy 2003-ban szállított a cég először Németországba, majd fokozatosan a német common rail piac legnagyobb beszállítójává vált a P+P. A német anyavállalat 2003 végéig a csőgyár kivételével teljes egészében Ajkára települt át, majd ennek az ágazatnak egy része is ide települt új munkahelyeket teremtve a városban.

Az ügyvezető elmondta, hogy az üzemben jelenleg 420 fő dolgozik, az árbevétel pedig 61 millió euró volt tavaly.

Hozzátette: a cég 2003 óta működik Ajkán és az elmúlt évek során a kezdeti 76 főről 420-ra bővült a dolgozói létszám, az árbevétel 5 millió euróról 61 millió euróra nőtt és a kezdeti egyről húszra emelkedett a vevők létszáma.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!