A jelenlegi számítási módszer 2017-es bevezetése óta elkelt évek késéseinek adatait kérte ki a MÁV-Starttól a Telex. Az adatszolgáltatásból kiderült, 2023-ban összesen csaknem 3 millió percnyi, azaz összesen 5 év 8 hónapnyi késést halmozott fel a magyar vasúttársaság. Ez az eddigi legrosszabb adat, a késések így alakultak:
- 2018: 4 év,
- 2019: 3,7 év,
- 2020: 3,1 év,
- 2021: 3,6 év,
- 2022: 4,5 év,
- 2023: 5,7 év.
A lap megjegyzi, a MÁV csak a 6 percnél nagyobb elmaradásokat minősíti késésnek.
A portál azt is kiszámolta, ez az időmennyiség százalékban hogyan alakul a MÁV összes menetidejéhez képest. A kép nem sokkal szívderítőbb:
- 2018: 2,54 százalék,
- 2019: 2,27 százalék,
- 2020: 1,95 százalék,
- 2021: 2,20 százalék,
- 2022: 2,60 százalék,
- 2023: 3,23 százalék.
Azt azonban hozzáfűzik, ezek a késések sokszor nem a vasúttársaság hibájából adódnak, például baleset esetén órákra le kell zárni a pályaszakaszt, esetleg a késés szomszédos ország vasúttársaságának késése miatt halmozódik.
Lapunk korábban összesítette, mekkora összeget fizetett a MÁV az utasoknak a késések miatti kártérítés címén.