2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Tavaly csaknem 3 millió percet késtek a MÁV vonatai, ami az összes mentidőnek több mint 3 százaléka.

A jelenlegi számítási módszer 2017-es bevezetése óta elkelt évek késéseinek adatait kérte ki a MÁV-Starttól a Telex. Az adatszolgáltatásból kiderült, 2023-ban összesen csaknem 3 millió percnyi, azaz összesen 5 év 8 hónapnyi késést halmozott fel a magyar vasúttársaság. Ez az eddigi legrosszabb adat, a késések így alakultak:

  • 2018: 4 év,
  • 2019: 3,7 év,
  • 2020: 3,1 év,
  • 2021: 3,6 év,
  • 2022: 4,5 év,
  • 2023: 5,7 év.

A lap megjegyzi, a MÁV csak a 6 percnél nagyobb elmaradásokat minősíti késésnek.

A portál azt is kiszámolta, ez az időmennyiség százalékban hogyan alakul a MÁV összes menetidejéhez képest. A kép nem sokkal szívderítőbb:

  • 2018: 2,54 százalék,
  • 2019: 2,27 százalék,
  • 2020: 1,95 százalék,
  • 2021: 2,20 százalék,
  • 2022: 2,60 százalék,
  • 2023: 3,23 százalék.

Azt azonban hozzáfűzik, ezek a késések sokszor nem a vasúttársaság hibájából adódnak, például baleset esetén órákra le kell zárni a pályaszakaszt, esetleg a késés szomszédos ország vasúttársaságának késése miatt halmozódik.

Lapunk korábban összesítette, mekkora összeget fizetett a MÁV az utasoknak a késések miatti kártérítés címén.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!