2019. február 11. 09:04
MTI

Szétvásárolták magukat a kínaiak a hatnapos ünnepen. A belföldi turizmus bevételei rekordot döntöttek.

Jelentősen, éves összevetésben 8,5 százalékkal, több mint ezermilliárd jüanra (148,3 milliárd dollár) emelkedett a kiskereskedelmi és vendéglátóipari vállalatok forgalma Kínában a holdújévi ünnepek alatt, fittyet hányva a gazdasági növekedés lassulására.

A kínai kereskedelmi minisztérium vasárnap közölte, hogy az újévi ajándékok, a hagyományos élelmiszerek, elektronikai termékek és helyi specialitások forgalma egyaránt erősen nőtt a szombaton zárult hatnapos ünnepi héten. 

A belföldi turizmusból származó bevételek 8,2 százalékkal rekordnagyságúra, 513,9 milliárd jüanra emelkedtek. Az utazások száma 7,6 százalékkal 415 millióra nőtt. 

A mozgó dátumú kínai holdújév vagy tavaszünnep a világ népességének negyede számára az év legnagyobb ünnepe, amelyet nemcsak Kínában, hanem Kelet-Ázsia más országaiban is megtartanak. Százmilliók utaznak ilyenkor haza a családjukhoz, hogy együtt töltsék az ünnepet, megajándékozzák egymást.

Cetelem MKB Cib Tov·bbi aj·nlatok