2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár Európában szépen teljesített a VW, voltak olyan piacok, ahol komoly visszaesést könyvelt el a cég az első félében.

A VW az első félévben 2,95 millió személyautót adott el, amely a tavalyi év hasonló időszaki 3,07 millióhoz képest 3,9 százalékos visszaesés. A lassulás alapvetően az ázsiai és dél-amerikai piacokon megcsappant kereslet következménye, amelyet nem tudott ellensúlyozni a nagyszámú nyugat-európai vásárló sem. Ráadásul az orosz piac összeomlása a VW-t sem kímélte.

Európában összesen 864,2 ezer kocsit adtak el, 3,1 százalékkal többet, mint tavaly. Ezen belül a nyugat-európai piacok 7,5 százalékkal nőttek, de a közép-európai országok sem teljesítettek rosszul. A cég közleménye kiemeli hazánkat és Csehországot, mint ahol két számjegyű volt az eladások növekedése. Oroszországban viszont 45,7 százalékos esett vissza a cég, amely több mint 30 ezerrel kevesebb kocsit jelent. A WV egyébként az orosz piac 7. legnagyobb szereplője.

Az észak-amerikai kontinensen a VW 3,2 százalékkal nőtt, de ez is csak annak köszönhető, hogy Kanada és Mexikó kétszámjegyű bővülése ellensúlyozni tudta azt, hogy az USA-ban 2,6 százalékkal kevesebb kocsit adtak el. A cég számára fontos dél-amerikai piacokon 21,9 százalékos mínuszt könyvelhettek el, ami már jelentős, majdnem 70 ezres visszaesés.

Megérezték a kínai gazdaság lassulását is, amely azt jelentette, hogy 90 ezerrel kevesebb személyautót adtak el (- 6,7 százalék). A kínaiak egyébként 1,3 millió autót vettek, vagyis a teljes volumen csaknem felét.

A VW teljesítménye rányomta a bélyegét a csoportszintű eladások alakulására is. Bár mind az Audi, mind a Skoda, mind a Porsche, mind pedig a Seat növekedni tudott, és a VW haszongépjárművekből is több fogyott, az anyacég, a MAN és a Scania visszaesése végül azt eredményezte, hogy 5,04 millió kocsit (személyautó és haszongépjármű) adtak el, amely 0,5 százalékkal kevesebb a tavalyi 5,07-nél.

Az Audiról és Skodáról korábban írtunk, előbbi 3,8, utóbbi pedig 4,2 százalékkal adott el több személyautót. A Seat 8,2, a Porsche pedig 29,8 százalékkal nőtt. A WV haszongépjárművekből 2,4 százalékkal kelt el több, míg az MAN 13,5, a Scania pedig 3,7 százalékkal esett vissza. A csoporthoz még persze hozzátatoznak olyan kis volument értékesítő márkák, mint a terepjáró-fejlesztésen dolgozó Lamborghini, a Bentley és a Bugatti is, de ezek nem tudják érdemben befolyásolni a számokat.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!