A VW az első félévben 2,95 millió személyautót adott el, amely a tavalyi év hasonló időszaki 3,07 millióhoz képest 3,9 százalékos visszaesés. A lassulás alapvetően az ázsiai és dél-amerikai piacokon megcsappant kereslet következménye, amelyet nem tudott ellensúlyozni a nagyszámú nyugat-európai vásárló sem. Ráadásul az orosz piac összeomlása a VW-t sem kímélte.
Európában összesen 864,2 ezer kocsit adtak el, 3,1 százalékkal többet, mint tavaly. Ezen belül a nyugat-európai piacok 7,5 százalékkal nőttek, de a közép-európai országok sem teljesítettek rosszul. A cég közleménye kiemeli hazánkat és Csehországot, mint ahol két számjegyű volt az eladások növekedése. Oroszországban viszont 45,7 százalékos esett vissza a cég, amely több mint 30 ezerrel kevesebb kocsit jelent. A WV egyébként az orosz piac 7. legnagyobb szereplője.
Az észak-amerikai kontinensen a VW 3,2 százalékkal nőtt, de ez is csak annak köszönhető, hogy Kanada és Mexikó kétszámjegyű bővülése ellensúlyozni tudta azt, hogy az USA-ban 2,6 százalékkal kevesebb kocsit adtak el. A cég számára fontos dél-amerikai piacokon 21,9 százalékos mínuszt könyvelhettek el, ami már jelentős, majdnem 70 ezres visszaesés.
Megérezték a kínai gazdaság lassulását is, amely azt jelentette, hogy 90 ezerrel kevesebb személyautót adtak el (- 6,7 százalék). A kínaiak egyébként 1,3 millió autót vettek, vagyis a teljes volumen csaknem felét.
A VW teljesítménye rányomta a bélyegét a csoportszintű eladások alakulására is. Bár mind az Audi, mind a Skoda, mind a Porsche, mind pedig a Seat növekedni tudott, és a VW haszongépjárművekből is több fogyott, az anyacég, a MAN és a Scania visszaesése végül azt eredményezte, hogy 5,04 millió kocsit (személyautó és haszongépjármű) adtak el, amely 0,5 százalékkal kevesebb a tavalyi 5,07-nél.
Az Audiról és Skodáról korábban írtunk, előbbi 3,8, utóbbi pedig 4,2 százalékkal adott el több személyautót. A Seat 8,2, a Porsche pedig 29,8 százalékkal nőtt. A WV haszongépjárművekből 2,4 százalékkal kelt el több, míg az MAN 13,5, a Scania pedig 3,7 százalékkal esett vissza. A csoporthoz még persze hozzátatoznak olyan kis volument értékesítő márkák, mint a terepjáró-fejlesztésen dolgozó Lamborghini, a Bentley és a Bugatti is, de ezek nem tudják érdemben befolyásolni a számokat.
mfor.hu