2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Verizon Communications Inc. kedden bejelentette, hogy 4,4 milliárd dollárért felvásárolja az AOL digitális tartalom-, termék- és szolgáltatásközvetítő tömegkommunikációs céget, így az Egyesült Államok legnagyobb vezeték nélküli szolgáltatója lesz, egyúttal a webes és a mobiltelefonos videószolgáltatások terén is átveszi a vezető helyet.

A várhatóan nyáron lezáruló üzlet révén a AOL által birtokolt Huffington Post, TechCrunch és Engadget weboldal is a Verizon leányvállalata lesz.

Az AOL vezérigazgatója, Tim Armstrong több évre megtarthatja pozícióját. Armstrong az alkalmazottakhoz intézett közleményében hangsúlyozta, hogy a médiafogyasztás 80 százaléka az elkövetkező években a mobileszközökre helyeződik át, és rámutatott, hogy a Verizonnak több mint 100 millió mobil-előfizetője van, tartalomszolgáltatási szerződéssel rendelkezik a profi amerikaifutball-ligával (NFL) és másokkal, és rendelkezik stratégiával a mobilvideózás területén is.

A Verizon tavaly vette meg az OnCue-t, az Intel internet-alapú televíziós platformját.

A keddi bejelentés nyomán az AOL részvényeinek árfolyama 19 százalékkal emelkedett, a Verizoné pedig 0,7 százalékkal csökkent.

A Verizon-AOL üzlet a legfrissebb példája annak, hogy a telekommunikációs cégek miként keresik a növekedés felgyorsításának módját a mobiltelefon-használat terjedésének lelassulása közepette. A második legnagyobb amerikai telefontársaság, az AT&T szintén a videóra esküszik, tavaly 48,5 milliárd dolláros ajánlatot tett az Egyesült Államok legnagyobb műholdas televíziós szolgáltatójára, a DirecTV-re. Az ügylet egyelőre függőben van.

Az AOL legnagyobb bevételi forrása a hirdetés, amelynek felfuttatásában nagy hasznára vált az Adap.tv és más automatizált hirdetési platformok megszerzése.

Az AOL - amelynek tárcsázós internet-szolgáltatására több tízmillióan fizettek elő - 2000-ben felvásárolta a Time Warner mozifilm-gyártó, televíziós és kiadóvállalatot, ami az amerikai cégegyesítések történetének egyik legsikertelenebb fejezete volt. 2009-ben az AOL levált a Time Warnerről, önállóan tért vissza a New York-i tőzsdére.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!