3p

Az OTP Business (korábban: OTP Bank mikro- és kisvállalati üzletág) friss felméréséből kiderül, egyre tudatosabbak a mikro- és kisvállalkozások banki kapcsolataikban.

Míg korábban a minél alacsonyabb költség volt az elsődleges, sőt szinte kizárólagos szempont, mára a banki kapcsolattartó felkészültsége jóval fontosabbá vált. Mutatja ezt, hogy a megkérdezett 500 mikro- és kisvállalkozás több mint fele nevezte meg az utóbbit meghatározó tényezőként a bankválasztás során, míg előbbi említettsége ennek nagyjából a fele volt (több tényezőt is meg lehetett nevezni).

A költség mint tényező súlyának a csökkenését az is jelzi, hogy a felmérés szerint a második legfontosabb szempont a mikro- és kisvállalatok számára az elérhetőség, azaz a fiók távolsága; említettsége csaknem 40 százalékos. A negyedik helyen pedig a rangsorban a termékek versenyképessége és testreszabottsága szerepel, mintegy 20 százalékos említettséggel.

„A felmérés is jelzi, hogy a mikro- és kisvállalati kör bankokkal szembeni elvárásai folyamatosan növekednek” – kommentálta az eredményeket Csonka Tibor, az OTP Business üzletág ügyvezető igazgatója. A vezető szerint a mikro- és kisvállalkozások tulajdonosai, vezetői iparági, finanszírozási és üzletviteli szempontból egyaránt hozzáértő, releváns támogatást várnak a bankoktól.

Csonka Tibor szerint mindenképpen kiemelendő momentum a szűken értelmezett költségorientáció visszaszorulása. „A mikro- kisvállalkozások egyre inkább az ár-érték arányon keresztül vizsgálják a banki ajánlatokat. Nem feltétlenül csapnak le a legolcsóbb ajánlatra, hajlandóak nagyobb költséget elfogadni, amennyiben magasabb szintű és színvonalú szolgáltatást várhatnak cserében” – hívja fel a figyelmet a tendenciára az OTP Business ügyvezető igazgatója.

Az elmozdulás a mikro- és kisvállalkozások elvárásaiban alapvetően a válság következménye. A bizonytalan környezet ugyanis felértékeli a banki partnerséget. „Azok a kisebb vállalkozások, amelyek méretükből adódóan nem tehetik meg, hogy kizárólag a pénzügyekre szakosodott munkatársakat tartsanak fenn, komoly értékként tartják számon a hozzáértő banki kapcsolattartót” – húzza alá Csonka Tibor.

Az OTP Business felmérése választ keresett arra a kérdésre is, hogy vajon a testreszabott kiszolgálás iránti igény erősödése hogyan viszonyul az elektronikus csatornák növekvő használatához. E tekintetben érdekes eredményt hozott a felmérés, az derült ugyanis ki, hogy e két tendencia kéz a kézben járnak. A mikro- és kisvállalkozások egyszerre igénylik a – bonyolultabb kérdések esetében – a hozzáértő személyes kiszolgálást, illetve a gyors, biztonságos és kényelmes elektronikus szolgáltatásokat.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!