3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

24 százalékkal több használt autót vettünk idén, mint tavaly az első három hónapban. Pedig az új tulajdonosoknak számos esetben komoly pótlólagos kiadásokkal kell szembesülniük.

"Úgy tűnik, az idei évben is töretlenül folytatódik a használtautó-import bővülése: míg tavaly április végéig 36 100 használt személyautót importáltak Magyarországra, ez az érték idén már 44 700 felett jár. Áprilisban első ízben fordult elő, hogy egyetlen hónapban több mint 12 ezer használt autót regisztráltak az országban" – tájékoztat Fodor László, a Használtautó.hu szakértője.

Továbbra sem fiatalodik a használtautó-import állománya: az idén behozott járműveknek 61,5 százaléka legalább tízéves. Ez az az életkor, amely mellett nagyobb kategóriákra is megvan a hazai fizetőképes kereslet. Ám ennek a ténynek számos negatív hatása van: mivel a kínált autó előéletének sokkal nehezebb utánajárni, az új tulajdonosnak számos esetben komoly pótlólagos kiadással kell szembesülnie az utólag felfedezett műszaki problémák miatt. Míg az idehaza futó legtöbb autónak a futásteljesítményéről már legalább két nyilvántartott adata is egyszerűen lekérhető a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) 2012 januárjától vezetett adatbázisából, ez a külföldön vásárolt autók esetében nem valósítható meg. Ez a helyzet pedig szinte tálcán kínálja a lehetőséget a kilométeróra-tekerésére – akár külföldi, akár egyes hazai eladók számára.

A számokból egyértelműen látszik, hogy a használtautó-import egyre szélesebb vásárlói réteget érint: idén a Magyarországon az elsőként forgalmit kapó személyautóknak immár több mint kétharmada lesz külföldről származó használt jármű (ez az arány 2012-ben még 50 százalék volt). A szélesebb vásárlói kör megjelenése az igények változékonyságát is növeli.

Ha összehasonlítjuk a két éve behozott állomány összetételét az idén év elején importált járművekével, észrevehetjük, hogy a presztízsmárkákat jelentő Audi-BMW-Mercedes hármas immár csak 21,2 százalékát teszi ki a behozatalnak, szemben a 2014-es 25,1 százalékkal. Általánosságban is csökken a koncentráció a márkák tekintetében: az első nyolc leggyakoribb autómárka két éve még a teljes sokaság 68 százalékát adta, most ez az érték már csupán 64 százalék. A fenti igényeltolódásnak is köszönhető, hogy miközben a BMW a sorrendben két év alatt a másodikról a negyedik helyre csúszott, addig például a Mazda a 11-dikről a 7. helyre tudott felkapaszkodni.

Kilátások az idei évre

A jelenlegi tendenciák azt mutatják, hogy a használtautó-import folyamatos felfutását egyelőre a gyengülő forintárfolyam sem tudta megtörni. Mindez azt jelenti, hogy amennyiben év közben a szabályozói környezet sem változik, év végére akár a 150 ezret is meghaladhatja a használt személyautók behozatalának volumene.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!