3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kormány véglegesítette pénteken a buszgyártási stratégiát, amely a következő három évben mintegy 30-35 milliárd forintos hazai támogatást igényel, és amely alapján jelentős kapacitás- és munkaerő-bővülés várható az ágazatban - mondta el Varga Mihály Mosonmagyaróváron, a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. jubileumi és csarnokavató ünnepségén az MTI-nek.

A hat nagy, buszgyártással foglalkozó cégre épít a kormány - tette hozzá, és megjegyezte, el szeretnék érni, hogy mindenhol létrejöjjön az a kapacitás, amely biztosítja a sorozatgyártás lehetőségét. A kormányzati támogatás mellett szükség lesz arra is, hogy a hároméves programban az üzemek hitelfelvétellel részt tudjanak venni a beruházásokban - mondta a miniszter. Hangsúlyozta: a kormány célja, hogy három év múlva évente 1000-1200 új autóbuszt gyártsanak Magyarországon, amellyel párhuzamosan több mint ezer új munkahely jöhet létre. A Mosonmagyaróváron és Győrben működő Kühne-Kravtex cégcsoport 1999 óta foglalkozik autóbuszok gyártásával. A Kühne Zrt. csarnokaiban készülnek a vázak, ott történik a festés-fényezés, míg az összeszerelés a Kravtex Kft. telephelyén.

A buszgyártás mellett mezőgazdasági munkagépek, valamint építőipari gépek részegységeinek az előállításával is foglalkozó Kühne Zrt. az idén ünnepli alapításának 160. évfordulóját.

Süli Csaba, a Kühne Zrt. vezérigazgatója a jubileumi ünnepségen kiemelte, hogy a mosonmagyaróvári cég 1856 óta foglalkozik mezőgépgyártással, és ezt a profilt mindvégig meg is tartotta. A hullámzó piaci igények miatt azonban új lehetőségeket is kerestek, így lettek nyugat-európai gépgyártó cégek beszállítói is. A Kravtex-Kühne cégcsoport a buszgyártási kapacitását is folyamatosan bővítette, így ma a legszélesebb termékkínálattal rendelkezik - tette hozzá.

Krankovics István, a Kühne Zrt. igazgatóságának elnöke kifejtette, hogy a cégcsoport 2004-től több mint 6 milliárd forintot fordított beruházásokra, ebből mindössze 230 millió forint volt a vissza nem térítendő támogatás, vagyis a Kühne saját adózott nyereségéből fejlődött az elmúlt 20 évben.

A Kühne Zrt. legutóbbi jelentős beruházása egy 5600 négyzetméter alapterületű csarnok építése volt. A januárra elkészült, de a jubileumi ünnepségen felavatott új csarnok felhúzása mintegy 600 millió forintba került. Itt a későbbiekben új, daraboló-, csőhajlító- és hegesztő munkaállomásokat alakítanak ki.

A Kravtex-Kühne gyártósorairól eddig évente 100-120 busz került forgalomba, de a cégcsoport akár 500 jármű előállítására is képes lenne, amennyiben több megrendelést kap, ezt előmozdíthatja a kormányzat buszgyártási stratégiája - vélik a cégcsoportnál. A Kühne Zrt. bevételének nagyobb hányadát teszi ki a buszgyártás, de 2020-ig a mezőgazdasági gépek értékesítésének összegét is szeretnék megduplázni. A nyilvános adatok szerint a mosonmagyaróvári cég 2014-es nyeresége mintegy 370 millió forint volt. Alkalmazottainak száma jelenleg 440 fő.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!