2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre terjednek amerikai vállaltok körében azok a hirdetések, amelyek garanciákat kínálnak a potenciális vevőknek arra az esetre, ha elveszítenék állásukat. A munkanélkülivé válás fenyegetésének árnyékában ugyanis nehéz rávenni az embereket a nagyobb összegű kiadásokra - írja a BusinessWeek.

Az autógyártók, a légitársaságok és a ruházati kereskedések ugyanazzal a problémával találták szembe magukat a közelmúltban. Semmi sem képes annyira elvenni az ember kedvét a vásárlástól, semmi sem ösztönöz annyira a megtakarításra, mint az állás elveszítésének veszélye. A cégek igyekeznek ehhez igazítani sales- és marketing-stratégiáikat - félelmeiken keresztül megszólítani a reménybeli vásárlókat.

A Hyundai volt az egyik első cég, amely biztosítékokat adott vásárlóinak arra az esetre, ha állástalanná válnának. A vállalat ebben az esetben visszaveszi az értékesített autót. Azóta sokan követték a példát. Michael Silverstein, a Boston Consulting Group szenior munkatársa szerint legalább száz nagyvállalat indított vagy indít hamarosan hasonló programokat, és a jelenség terjedni látszik. A világcégek mellett a kisebb vállalkozások is sorra állnak elő olyan ajánlatokkal és megoldásokkal, amelyek kifejezetten a pénzzavarba került, vagy ettől tartó ügyfeleket célozzák meg.

Silverstein szerint ez az "altruista marketing" abból a felismerésből ered, hogy a cégek sokkal kevesebbet veszíthetnek egy-egy valóban fizetésképtelenné vált ügyfélen, mint ha a potenciális vevők többsége mond nemet a vásárlásra félelmében.

Jean-Pierre Dubé, a Chicagói Egyetem marketingprofesszora egyenesen új fajta biztosításról beszél. "A vásárlók óvakodnak a kiadásoktól, mert félnek, hogy elveszítik jövedelmüket. A boltok pedig azt ígérik, hogy ingyenesen megszabadítják őket ettől a bizonytalanságtól."

Az ajánlat persze valójában sokszor nem ingyenes. A kockázatokat sokan további pénzszerzésre igyekeznek felhasználni, gyakran drágább konstrukciókhoz láncolva az ügyfeleket. Az ingatlanszektorban működő Howard Hanna RE Services például új hitelbiztosítási programmal állt elő. Amennyiben az adós elveszíti állását, a cég fél évig, havi 1500 dollár értékben átvállalja a jelzáloghitel törlesztő részleteit - áll a Humán Rent hírlevelében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!