3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A dízelmotorok környezetvédelmi előnyeit méltatta a német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA éves beszámolóján Berlinben a szervezet elnöke.

A Volkswagen emissziós botránya nemcsak az érintett vállalattal szemben ingatta meg az ügyfelek bizalmát, hanem az egész ágazattal, valamint a dízeltechnológiával szemben is - jelentette ki Matthias Wissmann, a VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) elnöke, hangsúlyozva, hogy a szervezet mindent meg fog tenni az iparággal és a dízeltechnológiával szembeni kételyek eloszlatása érdekében.  Rámutatott, hogy a Volkswagen a maga részéről a bizalmi válság transzparens és gyors rendezésére tett ígéretet.

A VDA elnöke külön kiemelte, hogy a dízeltechnológiát nem lehet idejétmúltnak tekinteni, hanem éppen ellenkezőleg, az egyik legfontosabb eleme lehet a kitűzött szén-dioxid-kibocsátás csökkentési célok elérésének. A dízelmotorok 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a benzinmotorok, szén-dioxid-kibocsátásuk pedig 10 százalékkal alacsonyabb - jegyezte meg.

Az viszont tény, hogy a NEFC (New European Driving Cycle) emissziós szint mérési szabvány felett eljárt az idő. A VDA ezért is szorgalmazza a valós járműhasználati körülményeket jobban tükröző WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) mérési eljárás bevezetését - mondta. A laboratóriumi mérések és a tényleges utcai kibocsátási értékek közötti eltérést azonban fizikai és technikai okokból soha nem lehet majd teljes mértékben kiküszöbölni - hangsúlyozta.

Matthias Wissmann üdvözölte az Európai Bizottság döntését az RDE (Real Driving Emissions) teszteljárás bevezetéséről, amelynek keretében 2017-től laboratóriumi mérések mellett utcai körülmények között is ellenőriznék a járművek emissziós értékeit. Hangsúlyozta azonban, hogy fontos a keretfeltételek megfelelő meghatározása, mivel azok kissé ambiciózusak tűnnek.

A német autóipar piacvezető a dízeltechnológiában - mutatott rá. A nyugat-európai piacon eladott autókból minden második dízel, és minden második eladott dízelmotor német gyártótól származik. A dízelmotoroknál alkalmazott legmodernebb károsanyag-kibocsátás csökkentő technológia a legszigorúbb előírásoknak is megfelel. Környezetvédelmi és klímapolitikai szempontból tehát nagy hiba lenne tétlenül szemlélni a dízelmotorok hitelrontását. Klímavédelmi szempontból éppen az Euró-6-os dízelmotorok mihamarabbi elterjesztése az egyik legjobb megoldás - mutatott rá a VDA elnöke.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!