Az Arab Business Club öt éve alakult, jelenleg több mint 8500 tagja van a világ 35 országában. Magyarország a 36. ország, ahol megjelennek; a szervezet budapesti "nagykövete" Váradi Gábor lesz. A hétfői tájékoztatón elhangzott: a szervezet a magyar kormánnyal szorosan együttműködve hamarosan befektetői konferenciát tart Budapesten, és a jövő hónapban reklámkampányt indít, hogy idegenforgalmi célpontként népszerűsítse Magyarországot a Perzsa (Arab)-öböl térségében.
Hamdan al-Mursidi magyar újságírók kérdésére elmondta, többek között állateledelt, friss zöldséget tudnának importálni Magyarországról. Emellett az arab üzletemberek érdeklődnek a magyarországi ingatlanpiaci befektetések iránt. Sok befektetési lehetőség kínálkozik Magyarországon, kedvező áron - mondta, és megjegyezte, hogy nemzetközi összevetésben is alacsony a bűnözés.
Az Arab Business Club elnöke hangsúlyozta, az arab kultúrában kitüntetett szerepe van a személyes viszonynak; üzlet csak barátságból születhet, azután, hogy a felek alaposan megismerték egymást. Példaként említette, hogy az Egyesült Arab Emírségekből sokan inkább Thaiföldre járnak gyógykezelésre, mint Németországba - az ottani társadalombiztosítás mindkettő költségeit fedezi -, egyszerűen azért, mert az ázsiai országot vendégszeretőbbnek tartják. Hamdan al-Mursidi megjegyezte, Magyarországon is ezt a vendégszeretet tapasztalta.
Az Arab Business Club elnöke először 2013 nyarán járt Magyarországon. Akkor felkereste a paksi atomerőművet is, mert az Egyesült Arab Emírségekben és Szaúd-Arábiában számos atomerőmű építését tervezik, illetve kezdték meg, de nincs elég szakemberük. Ezért felkeresték azokat az országokat, ahol az egyetemi alapképzés után gyakorlati szakmai képzésen vehetnének részt az arab diákok.
MTI