A korábbi 600 forint helyett immár 800 forintot kell fizetnie annak az utasnak, aki megrendel egy Uber kocsit, de a fuvart később visszamondja. Ez az első, hogy a cég változtat itthoni árpolitikáján azóta, hogy tavaly novemberben hivatalosan is elindult a szolgáltatás Budapesten.
A cég kérdésünkre nem indokolta az emelés okát, így az sem derül ki, hogy az utasok hány százaléka mondja vissza a fuvart. Az Uber működési modelljéből fakadóan egyébként ezt az összeget nem nagyon lehet megúszni, hiszen ahogy a viteldíjat is a bankkártyánkról vonják le, a visszamondási pénz leemelése sem probléma.
A cég egyébként az első két hónap tapasztalata alapján úgy gondolja, hogy a fővárosiak jól fogadták az új szolgáltatást, eddig több mint ezer felhasználó töltötte le az app-ot, és több ezer – városon belüli – utazás már meg is történt. Az utasok nagyon kedvelik, hogy élőben követhetik a kocsit az érkezésig és megtudhatják az autóvezető nevét, láthatják a fotóját, valamint a kocsi regisztrációs számát. Jelenleg Budapesten egy autó átlagos érkezési ideje 6,5 perc.
Bár az Uber megjelenését követően egyre-másra hallottunk megnyugtatónak szánt nyilatkozatokat a kormányzat részéről azzal kapcsolatban, hogy mindent megtesznek a piaci verseny tiszataságának fenntartásáért, az utóbbi időben nem sok minden történt. Az Uber - saját bevallása szerint - folyamatosan keresi a hatóságokkal és a döntéshozókkal a kapcsolatot egy olyan szabályozás meghozatala érdekében, amely garantálná a működésüket.
A jövő emellett azért is nagyon érdekes, hiszen az üzemanyagárak esésével egyre jövedelmezőbb üzlet lehet Uber sofőrnek lenni. Persze taxizni is, de ott nagyon sok a járulékos költség (tagdíj, drosztengedély, stb.), amely nem függ az olaj árának változásától. Az Ubernél viszont csak a fix 20 százalékos „leadóval” kell számolni.
Szász Péter
mfor.hu