2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szűk két hónapja itthon is működő alternatív taxiszolgáltató 200 forinttal emelt.

A korábbi 600 forint helyett immár 800 forintot kell fizetnie annak az utasnak, aki megrendel egy Uber kocsit, de a fuvart később visszamondja. Ez az első, hogy a cég változtat itthoni árpolitikáján azóta, hogy tavaly novemberben hivatalosan is elindult a szolgáltatás Budapesten.

A cég kérdésünkre nem indokolta az emelés okát, így az sem derül ki, hogy az utasok hány százaléka mondja vissza a fuvart. Az Uber működési modelljéből fakadóan egyébként ezt az összeget nem nagyon lehet megúszni, hiszen ahogy a viteldíjat is a bankkártyánkról vonják le, a visszamondási pénz leemelése sem probléma.

A cég egyébként az első két hónap tapasztalata alapján úgy gondolja, hogy a fővárosiak jól fogadták az új szolgáltatást, eddig több mint ezer felhasználó töltötte le az app-ot, és több ezer – városon belüli – utazás már meg is történt. Az utasok nagyon kedvelik, hogy élőben követhetik a kocsit az érkezésig és megtudhatják az autóvezető nevét, láthatják a fotóját, valamint a kocsi regisztrációs számát. Jelenleg Budapesten egy autó átlagos érkezési ideje 6,5 perc.

Bár az Uber megjelenését követően egyre-másra hallottunk megnyugtatónak szánt nyilatkozatokat a kormányzat részéről azzal kapcsolatban, hogy mindent megtesznek a piaci verseny tiszataságának fenntartásáért, az utóbbi időben nem sok minden történt. Az Uber - saját bevallása szerint - folyamatosan keresi a hatóságokkal és a döntéshozókkal a kapcsolatot egy olyan szabályozás meghozatala érdekében, amely garantálná  a működésüket.

A jövő emellett azért is nagyon érdekes, hiszen az üzemanyagárak esésével egyre jövedelmezőbb üzlet lehet Uber sofőrnek lenni. Persze taxizni is, de ott nagyon sok a járulékos költség (tagdíj, drosztengedély, stb.), amely nem függ az olaj árának változásától. Az Ubernél viszont csak a fix 20 százalékos „leadóval” kell számolni.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!