Loppert Dániel tájékoztatása szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából a NIF Zrt. beruházásában megvalósuló projektek közül az idén összességében több mint 70 kilométer gyorsforgalmi utat adnak át, például az M43-as autópálya Makó-országhatár, az M85-ös sztráda Győr-Csorna elkerülő, valamint a 8-as főút épülő szakaszait.
Hozzátette: ezen kívül több főút, köztük a 21-es, a 32-es, az 55-ös és a 47-es számú - korszerűsítése és bővítése is befejeződik 2015-ben.
Az útépítéseknél a március 15-ig tartó téli üzemmód miatt csökkentett kapacitású munkavégzés folyik, a műtárgyak, hidak építése folyamatos, a földművek és töltések építése a talajviszonyoktól, időjárástól függően halad. Loppert Dániel kiemelte, hogy folyamatosan dolgoznak Hatvanban a vasúti, Békéscsabán az Orosházi úti közúti felüljáró építésén, Szolnok térségében az M4 autópálya Tisza mellett kialakított szerelőterében és a Millér-csatornánál, a Tisza hídnál.
Ezzel párhuzamosan mintegy 130 kilométer hosszan tart a vasúti pálya- és vonalfejlesztés, három vasútállomáson - Vácott, Székesfehérváron és Békéscsabán - korszerűsítenek - ismertette.
A kommunikációs vezető tájékoztatása szerint dél-balatoni vasúti fejlesztés részeként jelenleg is zajlik a Lepsény-Szántód, a kőröshegyi vonal korszerűsítése, végzik Siófokon a Vitorlás utcai új közúti aluljáró szerkezetépítését, megkezdődött a Lepsény és Szántód között 2015. március 2-től érvénybe lépő vágányzár előkészítése.
A Szolnok-Szajol vasútvonal felújításánál bontják a szerelőteret, tart a munkaterület tereprendezése, Szajolnál építik az árvízvédelmi töltést. A Szolnok-Millér vonalon a vágányok bontása és a szakasz korszerűsítése félpályás vágányzár mellett március 9-én kezdődik. A Szajol-Püspökladány vonalon többek között Püspökladányban a Baross úti aluljáró, valamint az állomáson a felsővezetékek építése van folyamatban - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.
MTI