Nézzünk meg egy jóval részletesebb példát. Mondjuk, egy technológia szállítója vevői részére havi 20 dollárért szeretne biztosítani egy on line felhasználói csoportos beszélgetést. Ez több értékcsere lehetőségét hordozza a szolgáltató és a felhasználó között. Az 1. számú táblázat felsorolja azokat az érték cseréket, melyek egy ilyen közvetítés során megragadhatók.
- A hagyományos érték lánc csere a moderált beszélgetések, a kérdésekre adott válaszok és információ ellentételezése az előfizetési díjért cserébe.
-
- A nem tárgyiasult tudás flow a termékfejlesztés szempontjából értékes vevői felhasználói adatokat és visszacsatolásokat tartalmazhat. Részvételük eredményeként a felhasználók cserébe többlet érték tudást kapnak, melyek az ő egyedi személyes preferenciáikhoz igazodó híreket, ajánlatokat jelenthet.
-
- Ha megvizsgáljuk azokat a nem tárgyiasult hasznokat, melyek a hálóban keletkeznek, azt találjuk, hogy egy ilyen felhasználói csoportos beszélgetés létrehozásának alapvető oka nem csak az, hogy bevételhez jussanak a szolgáltatásból (valójában elképzelhető, hogy az csak a fedezetet téríti meg). Viszonzásul a vevői hűség növekedését remélik. A tevékenység felvállalásának igazi oka a nem tárgyiasult érték csere.
Folytatjuk
Fordította: Boda György