TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Míg korábban a folyamatok kiszervezését a közlekedés fejlődése tette lehetővé, addig a jelen outsourcing hullámát infokommunikációs technológiák vezérlik.

A GE nem az egyetlen cég, amely Indiában hozott létre saját offshore szolgáltató leányvállalatot: ugyanott találhatók a HSBC, az American Express, a Citigroup, a Standard Chartered és mások hasonló részlegei is. A szolgáltató leánycégek alkalmasak a költségek csökkentésére, de belső egységként hamar elérik növekedésük határait, ami a további megtakarítási lehetőségeket is behatárolja.

A leányok piaci felszabadításával, leválasztásával növekedhet a tömegszerűség, ami jótékonyan hat a költségekre. Várható tehát, hogy a GE példáját mások is követni fogják, miközben az igazgatósági tanácstermekben állandó vita tárgya lesz, hogy mit szabad kiszervezni, és mit kell házon belül tartani a magasabb költségek ellenére is.

A globális kiszolgálási modell

Az offshore outsourcing modellek között nem érdemes rangsort felállítani: nyilván mindig az adott körülményektől függ, hogy mit lehet, és mit kell megtenni. Mégis, ha választani kellene, valószínűleg az indiai informatikai szolgáltató cégek globális kiszolgálási (angolul global delivery) modelljét tekinthetnénk a legkorszerűbbnek, leginkább figyelemre méltónak.

Ez a modell tulajdonképpen a helyben és a távolban végzett tevékenységek keveréke. Az ügyfél kiszolgálása több tevékenységből álló folyamat; ezek egy részét a helyszínen, a többit távol, a szolgáltató telephelyén végzik. Vegyük például a szoftverfejlesztési megbízásokat, ahol a megbízó egy fejlett országban, a szolgáltató pedig Indiában van. Az ügyféllel a maga országában kell felvenni a kapcsolatot, itt kell definiálni a feladatot, specifikálni a terméket, itt kell elvégezni a végső tesztelést, vezényelni a bevezetési, üzembe helyezési akciót.

Maga a szoftverfejlesztési munka ugyanakkor a szolgáltató távoli telepén végezhető, ahol a költségek kisebbek. Az így megszervezett szolgáltató képviseletei, kirendeltségei tehát ott vannak a megbízók közelében, ugyanakkor a szoftvert Indiában írják. Hasonlóképpen vegyes formában szervezhetők meg a kiegészítő szolgáltatások is: a karbantartási, hibaelhárítási, továbbfejlesztési munkák egyik része egy része a helyszínen, a másik otthon végezhető.

Könnyű belátni, hogy minél több munkát tud a szolgáltató saját olcsóbb hátországába „hazavinni”, annál több költséget takaríthat meg. Ennek viszont megvannak a maga feltételei: a megbízó bizalmának elnyerése, a feladatok alapos felmérése és dokumentálása, a több helyszínen futó projektek menedzselése, a szolgáltatásokhoz a megbízóval közösen hatékony kontrolling rendszer kiépítése, az átláthatóság és etikusan viselkedés, valamint a hibátlanul működő kommunikációs láncok.


A teljes cikk a Debreceni Egyetem Competitio című folyóiratában jelenik meg 2005. tavaszán

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.