4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Meghatározó központja lehet Magyarország a közlekedési innovációnak, és ezen belül erős szerepet vállalhat az egyik legfontosabb területen, az önvezető járművek kutatás-fejlesztésében - mondta a nemzetgazdasági miniszter csütörtökön A jövő autói konferencián a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.

Varga Mihály hozzátette: a most bekövetkező technológiai forradalom az autonóm, önvezető járművek széleskörű elterjedését fogja elhozni. Ez a folyamat nemcsak nagy technológiai kihívás, hanem óriási lehetőség is Magyarország műszaki fejlődésében, hogy a világ élvonalába emelkedhessen - tette hozzá.

Szinte minden fontos autóipari gyártó és beszállító cég jelen van Magyarországon, akik közül egyre többen fejlesztési központjaikat is ide helyezik - mondta Varga Mihály. Kiemelte, hogy a kormány támogatja a kutatás-fejlesztés felfutását, Magyarország ehhez kíván minél jobb feltételeket teremteni minden területen.

Ilyen kocsikkal közlekedünk néhány év múlv?

Ehhez bevezették a duális szakképzést a felsőoktatásban is, növelték a természettudományos területen tanulók számát, valamint jelentős forrást is biztosítanak a területnek: a kormány 2014 és 2020 között 706 milliárd forintot szán a kutatás-fejlesztés és innováció támogatására, ami mintegy duplája a 2007-2013. évi keretnek - ismertette.

Kiemelte: a gazdaságfejlesztés igen fontos szakaszához ért, amely meghatározó lehet az ország hosszú távú versenyhelyzete szempontjából. Magyarországnak át kell állnia az innováció-vezérelt gazdaságra, az iparnak a tudásra, a kutatás-fejlesztésre és az új technológiák alkalmazására kell támaszkodnia - szögezte le.

A miniszter felidézte: a magyar gazdasági növekedés egyik legfontosabb motorja az ipar, 2015-ben az ipar teljesítménye több mint 34 százalékkal volt nagyobb, mint 2009-ben. A járműgyártás a teljes magyar feldolgozóipari közvetlen külföldi működőtőke-befektetési (FDI) állomány 20,2 százalékát adja, a beruházások összvolumene csaknem 3,4 milliárd euró. A beszállítókat is ideértve összesen 144 ezer ember dolgozik az ágazatban. A járműgyártás más iparágakat is, így például az elektronikai ipart és az infokommunikációs (IKT) szektort is magával húzza, vagyis fejlődésének támogatása pozitív hatással van más ágazatok teljesítményére is - mondta a miniszter.

Günther Oettinger, az Európai Bizottság digitális gazdaságért és társadalomért felelős tagja kiemelte: nagy a tét, a versenyképesség megőrzése forog kockán, ezért Európának élre kell állnia az ipar digitális átalakulásában. A biztos kiemelte: a technológiai és a szolgáltató szektor kulcsszerepet játszik a digitalizációban, az informatikai képességek, szoftvertartalom lesz a kritikus része az új ipari forradalomnak.

A kecskeméti Mercedes-gyár büszkesége

A járműipar is drasztikus változás előtt áll, az önvezető, összekapcsolt autók mutatják, mennyire átfogó fejlődésről van szó, amelyben a gyártóknak, informatikai vállalatoknak, távközlési szolgáltatóknak és szabályozó hatóságoknak kell együttműködniük - vélekedett.

A biztos szerint az önvezető autók, autonóm járművek elterjedésének jelentős társadalmi és gazdasági hatása is lesz. Hozzátette: drámaian csökkenhet a közúti balesetek száma és súlyossága, kisebb az esély a dugókra, ezzel csökken a károsanyag-kibocsátás. Ezek a járművek biztonságosabb, gyorsabb, fenntarthatóbb és olcsóbb közlekedést tesznek lehetővé - hangsúlyozta.

A konferencia során az NGM részéről Varga Mihály, autóipari vállalatok és kutatás-fejlesztési intézmények vezetői szándéknyilatkozatot írtak alá egy, az autóipari fejlesztések során használható tesztpálya létrehozásáról Magyarországon. A tárca tájékoztatása szerint az aláírók együttműködésre törekszenek az autonóm járművek, az elektromobilitás, az intelligens út-jármű-rendszerek (connected-car), a valós körülmények közötti fogyasztás és emissziómérés (RDE) valamint az aktív biztonsági rendszerek területén.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!